Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Πληροφοριακών Τεχνολογιών, Μηχανικής και Οπτικής της Αγίας Πετρούπολης παρουσίασαν την νέα τεχνολογία, της «έξυπνης» κίνησης των αυτοκινήτων. Ουσιαστικά, πρόκειται για την εφαρμογή της ιδέας ενός είδους γρήγορου wi-fi  στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο πρόεδρος της έδρας ασύρματων τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου της Αγίας Πετρούπολης, δρ. Βλαντίμιρ Γκριγκόριεφ παρουσιάζοντας το επίτευγμα της ομάδας του, εξήγησε πως πρόκειται για  συσκευές ταχείας μεταφοράς δεδομένων, μέσω της τεχνολογίας FlexRoad,  και με χρήση επίσης του δικτύου mesh, και λειτουργούν χωρίς σταθμό βάσης, μέσω μεταφοράς σήματος από τη μια συσκευή στην άλλη. «Το κάθε αυτοκίνητο, ιδιωτικό και δημόσιο μέσο μεταφοράς, εξοπλισμένο μ’ αυτή τη συσκευή αποτελεί κέντρο επικοινωνίας, κι όσο περισσότερα εξοπλισμένα αυτοκίνητα κυκλοφορούν, τόσο πιο σταθερό και αποτελεσματικό είναι το δίκτυο» είπε ο κ. Γκριγκόριεφ, ο οποίος μεταξύ άλλων σχολίασε ότι ο οποιοσδήποτε κάτοικος πόλης μπορεί να φανταστεί τέτοια «έξυπνα» συστήματα, αρκεί να σκεφτεί ότι μια συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων θα μπορεί να επικοινωνεί, όπως ακριβώς μια ομάδα ανθρώπων μέσα σ’ ένα δωμάτιο.
«Οχήματα που μιλούν μεταξύ τους»
«Και εμείς επικοινωνούμε  με ένα τρόπο που θυμίζει διαδικτυακή τεχνολογία, βλέπουμε ο ένας τον άλλον, ακούμε, μπορούμε να φωνάξουμε, να δίνουμε σήμα, ν’ ανταποκριθούμε αμέσως στα λόγια του συνομιλητή. Θα υπάρχουν μεταφορικά μέσα που θα μπορούν να αλληλεπιδρούν. Ας πούμε πως  θα μιλούν το ένα στο άλλο» εξήγησε ο Γκριγκόριεφ.
Το εύρος της μετάδοσης του σήματος, σε μια αστική περιοχή, δεν υπερβαίνει το ένα χιλιόμετρο. Η σταθερή λειτουργία του δικτύου υποστηρίζεται όταν η ταχύτητα του αυτοκινήτου βρίσκεται στο όριο των 150 χιλιομέτρων. Φυσικά, αυτές οι συσκευές δοκιμάζονται ακόμη και δεν διατίθενται στην αγορά. Μπορούν όμως να προσελκύσουν το ενδιαφέρον, πρώτα απ' όλα, των δημοσίων συγκοινωνιών, της Τροχαίας, των Πρώτων Βοηθειών, της Πυροσβεστικής.
Πιλοτική εφαρμογή σε τρεις περιφέρειες
«Για παράδειγμα, θ’ ανάβει πράσινο φως στο φανάρι, όταν το πλησιάζει ένα λεωφορείο ή κάποιο υπηρεσιακό αυτοκίνητο. Αν θέλουμε να εξασφαλίσουμε ελεύθερη διέλευση για τα μαζικά μέσα μεταφοράς, τις Πρώτες Βοήθειες, ή την Πυροσβεστική Υπηρεσία, υπάρχει μια άλλη επιλογή. Επίσης η διαχείριση μιας συγκεκριμένης διάβασης πεζών είναι μια άλλη ιστορία. Όλα εξαρτώνται από τον στόχο, και μετά ξεκινά ο σχεδιασμός του συγκεκριμένου τρόπου, η δημιουργία του λογισμικού και η ανάπτυξη των δεδομένων» κατέληξε ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.
Η τεχνολογία αυτή σχεδιάστηκε από κοινού με Φιλανδούς επιστήμονες και θα παρουσιαστεί τον επόμενο χρόνο σε τρεις περιφέρειες της Ρωσίας, που έδειξαν έντονο ενδιαφέρον για την εφαρμογή του συστήματος.
πηγη: http://rbth.gr