«Αναξιοποίητα οχήματα στις εγκαταστάσεις της ΕΛ. ΑΣ»
ΕΡΩΤΗΣΗ-ΑΚΕ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ Ν. ΚΟΖΑΝΗΣ κ. ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ και ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ Β’ ΑΘΗΝΩΝ κ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΚΑΠΕΡΝΑΡΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΑΞΙΟΠΟΙΗΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛ ΑΣ
Ερώτηση - Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων, με αρ. πρωτ. 4842/576/13-12-2013, προς τους Υπουργούς Δημοσίας Τάξεως και Προστασίας του Πολίτη και ΥΠΕΚΑ, κατέθεσαν οι Βουλευτές Ν. Κοζάνης κ. Ραχήλ Μακρή και Βουλευτής Β’ Αθηνών Βασίλειος Καπερνάρος, σχετικά με αναξιοποίητα οχήματα στις εγκαταστάσεις της ΕΛ.ΑΣ.
Την ώρα που οι αστυνομικές διευθύνσεις της Δυτικής Μακεδονίας, αλλά και οι αστυνομικές διευθύνσεις σε όλη την χώρα αντιμετωπίζουν προβλήματα και ελλείψεις σε οχήματα, αδιευκρίνιστος αριθμός αυτών παραμένει παροπλισμένος σε υπόγεια αστυνομικών κτιρίων της Αττικής και της ΓΑΔΑ.
Την ίδια στιγμή όπως φαίνεται ενέργειες γίνονται για την ένταξη 200 αυτοκινήτων υβριδικής τεχνολογίας που θα χρησιμοποιηθούν στην Αττική και στην περιφέρεια Κρήτης.
Εκ των ανωτέρω εύλογα είναι τα ερωτηματικά που προκύπτουν για την αναγκαιότητα της αγοράς νέων οχημάτων καθώς και για την διαδικασία εξαγοράς οχημάτων μέσω ΥΠΕΚΑ από προγράμματα ΕΣΠΑ.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΜΑΚΡΗ ΡΑΧΗΛ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΠΕΡΝΑΡΟΣ
Βουλευτής Π.Ε. Κοζάνης Βουλευτής Β' Αθηνών
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ - ΑΚΕ
ΠΡΟΣ τους κ. Υπουργό Δημοσίας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη
ΠΡΟΣ τους κ. Υπουργό ΥΠΕΚΑ
ΘΕΜΑ: «Αναξιοποίητα οχήματα στις εγκαταστάσεις της ΕΛ. ΑΣ»
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Το ΧΩΝΙ», της 4/11/ 2013 με τίτλο «Αστυνομικά οχήματα σαπίζουν στα υπόγεια», αδιευκρίνιστος αριθμός οχημάτων παραμένει παροπλισμένος σε υπόγεια αστυνομικών κτιρίων της Αττικής και της ΓΑΔΑ, την στιγμή που οι ανάγκες για οχήματα είναι δεδομένες και έχουν δημοσιοποιηθεί τόσο από εκπροσώπους της ΕΛ. ΑΣ όσο και από το Υπουργείο Δημοσίας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, το οποίο ευγνωμονεί τις Πρεσβείες της Γαλλίας και του Λουξεμβούργου για τις δωρεές 18 μεταχειρισμένων οχημάτων.
Όπως αναφέρει το εν λόγω δημοσίευμα: «Αραχνιασμένα, σκονισμένα, σχεδόν σαπίζουν στα υπόγεια… Για κάποια μάλιστα ο χρόνος είναι αμείλικτος και πλέον είναι ακατάλληλα. Πολλά από αυτά δεν έχουν δει το φως της ημέρας καθώς παραμένουν ακινητοποιημένα στο σκοτάδι. Ο λόγος για τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες, την περιουσία του ελληνικού δημοσίου που παραμένει αναξιοποίητη».
Συνεχίζοντας , το δημοσίευμα κάνει λόγο για την επιχειρησιακή ανετοιμότητα των προς χρήση οχημάτων, όπως έχει καταγγελθεί από αναφορές αστυνομικών της ΕΛ.ΑΣ. Αναλυτικότερα: «Συγκεκριμένα σε αναφορά που υποβλήθηκε στις 18/03/2013 από οδηγό - αστυφύλακα αναφέρει ότι «η μοτοσυκλέτα Ε.Α…με αριθμό πλαισίου …χρειάζεται service, έλεγχο στο εμπρόσθιο ρουλεμάν, έλεγχο στην καδένα εκκεντροφόρου, ρύθμιση των βαλβίδων, αλλαγή ντίβας συμπλέκτη - γκαζιού και αλλαγή της μπαταρίας». Σε άλλη αναφορά που υποβλήθηκε στις 20/03/2013 παρατίθεται ότι «η μοτοσυκλέτα που παραλήφθηκε την 05/06/2004 και σήμερα φέρει 77.063 χιλιόμετρα χρήζει service εδώ και 1.063 χιλιόμετρα(!)»
Την ίδια στιγμή το δημοσίευμα καταγράφει τις ενέργειες που γίνονται ώστε να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ αγορές «184 αυτοκινήτων υβριδικής τεχνολογίας που θα χρησιμοποιηθούν στην Αττική και ακόμα 16 αυτοκινήτων στην Περιφέρεια της Κρήτης. Το δαιδαλώδες ελληνικό δημόσιο κινεί τη διαδικασία μέσω του Υ.ΠΕ.ΚΑ και συγκεκριμένα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και του επιχειρησιακού προγράμματος «Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης» χωρίς όμως κανένα αποτέλεσμα».
Εκ των ανωτέρω, εύλογη είναι η απορία κατά πόσον είναι αναγκαία η αγορά νέων οχημάτων την στιγμή που αδιευκρίνιστος αριθμός οχημάτων παραμένει παροπλισμένος στις εγκαταστάσεις της ΕΛ. ΑΣ καθώς και κατά πόσον θα συμβάλλει η εξαγορά αριθμού οχημάτων υβριδικής τεχνολογίας που θα επιστρέψει στο ακέραιο τα χρήματα που μας δίνει η Ε.Ε στους ξένους κατασκευαστές των αυτοκινήτων και στις χώρες αυτών, χωρίς το χρήμα αυτό να παραμένει καθ’ οιονδήποτε τρόπο στην ελληνική οικονομία;
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
Αληθεύουν τα παραπάνω αναφερόμενα στο δημοσίευμα;
Αν ναι, γιατί παραμένουν αναξιοποίητα τα οχήματα και οι μοτοσυκλέτες στις εγκαταστάσεις της ΕΛ.ΑΣ, χάνοντας μέρα με τη μέρα την επιχειρησιακή τους ικανότητα;
Πόσα είναι ανά αστυνομικό τμήμα, δήμο και γεωγραφική περιοχή τα παροπλισμένα και μη οχήματα, καθώς και πόσα από αυτά χρήζουν συντήρησης και επισκευών (service) ;
Τι προτίθεστε να κάνετε προκειμένου να αξιολογηθούν όσα οχήματα δεν μπορούν να προσφέρουν στην επιχειρησιακή δύναμη της ΕΛ. ΑΣ ώστε να επισκευαστούν και να σταλούν στον ΟΔΔΥ;
Υπάρχει μελέτη του Υπουργείου Δημοσίας Τάξεως που να εκτιμά την δύναμη οχημάτων προκειμένου να καλυφθούν οι επιχειρησιακές ανάγκες της ΕΛ.ΑΣ σε όλη την επικράτεια;
Αληθεύει ότι οχήματα για τα οποία έχει διαπιστωθεί ανάγκη για επισκευή παραμένουν χωρίς εργασίες συντήρησης αρκετό καιρό μετά τη διαπίστωση μιας τέτοιας ανάγκης και αν ναι, για ποιο λόγο παρατηρούνται αυτές οι καθυστερήσεις;
Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διαδικασία ένταξης στο Επιχειρησιακό πρόγραμμα «Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης» αγοράς των 200 οχημάτων υβριδικής τεχνολογίας και ποιο το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα για την παράδοσή τους;
Ζητείται και η κατάθεση των σχετικών εγγράφων που θα παρουσιάζουν τα εξής:
Αναλυτική κατάσταση των οχημάτων που φυλάσσονται στις εγκαταστάσεις της ΓΑΔΑ και των λοιπών αστυνομικών τμημάτων της επικράτειας καθώς και της κατάστασης αυτών (επιχειρησιακή ικανότητα, καταγραφή επισκευών και τεχνική παρακολούθηση των οχημάτων).
Μελέτη του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης σχετικά με τις ανάγκες της ΕΛΑΣ σε μηχανικώς άρτια και λειτουργικά οχήματα.
Αθήνα, 13/12/2013
Οι ερωτώντες Βουλευτές,
Μακρή Ραχήλ Καπερνάρος Βασίλειος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου