Πλαστογράφος υποψήφιος με την Ελιά;; Γνήσιο πασοκικό ψηφοδέλτιο…
Στο ψηφοδέλτιο της Ελιάς, υπάρχει ένας εξαίρετος υποψήφιος:
8. Ιωάννης Γιάλλουρος
Είναι απόφοιτος της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών με μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Εργάζεται ως δημοσιογράφος στη Δημόσια Τηλεόραση, παρουσιάζοντας το δελτίο ειδήσεων στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα. Ο Ιωάννης Γιάλλουρος είναι Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδος, μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Ατόμων με Αναπηρία.
Πηγαίνοντας όμως στο μακρινό 1996, τότε που η ελιά του Σημιτη άρχιζε να σκεπάζει την Ελλάδα, βλέπουμε την ακόλουθη απίστευτη ιστορία. Διαβάστε την και βγάλτε τα συμπεράσματα σας…
Η ακαδημαϊκή κοινότητα του Ε.Μ.Π. είναι ακόμη μουδιασμένη από το πρωτοφανές φαινόμενο πλαστογραφίας που πρόσφατα αποκαλύφθηκε. Ο λόγος για τον φοιτητή του τμήματος Ηλεκτρολόγων Γιάλλουρο Γιάννη, ο
οποίος είναι και ο θλιβερός πρωταγωνιστής της υπόθεσης. Αλλά ας δούμε τα γεγονότα ένα προς ένα.
Ο συγκεκριμένος φοιτητής, άτομο με ειδικές ανάγκες (βαρήκοος), εισήχθη στο τμήμα το 1993, αξιοποιώντας τις ευεργετικές διατάξεις του νόμου που δίνουν τη δυνατότητα σε άτομα με ειδικές ανάγκες να εγγραφούν στο εκπαιδευτικό ίδρυμα της αρεσκείας τους δίχως κάποιες εξετάσεις, παρά αυτοδικαίως. Αποτελούσε ίσως το ‘καμάρι’ των ατόμων με ειδικές ανάγκες όλου του ιδρύματος, τόσο για τη μεγάλη του κοινωνικότητα (ήταν ιδιαίτερα φιλικός με όλους και αντίστοιχα όλοι ήταν πολύ φιλικοί απέναντί του) αλλά κυρίως για τις εξαιρετικές επιδόσεις του στα μαθήματα. Η βαθμολογία του ήταν τόσο υψηλή (μέσος όρος περί το 9,5) που ακόμη και απορίες σε πολλούς γεννούσε.
Ο μέχρι και σήμερα συνάδελφος αυτός διεκδικούσε ένα σχεδόν μοναδικό επίτευγμα. Να πάρει πτυχίο από το Ε.Μ.Π. σε μόλις τρία με τρεισήμισι χρόνια ! Σημειωτέον κάτι τέτοιο είναι σχεδόν αδύνατο, τόσο ώστε σύμφωνα με πληροφορίες να μην έχει γίνει στη μέχρι τώρα ιστορία του ιδρύματος σχεδόν καμιά φορά. Η ουσία είναι ότι αυτό δεν προβλέπεται από τις καταστατικές διατάξεις και συνεπώς για να γίνει θα πρέπει να εγκριθεί από τη Σύγκλητο με κάποια ιδιαίτερη δικαιολογία. Ο Γιάλλουρος στο τέλος του καλοκαιριού εμφανίστηκε να έχει τελειώσει και να κάνει τις σχετικές αιτήσεις ώστε να μπορέσει να πάρει πτυχίο τόσο νωρίς. Εν τω μεταξύ είχε πάει στον Αντιπρύτανη Γ. Τσαμασφύρο ζητώντας υποτροφία, τόσο για τις υψηλές του επιδόσεις, όσο και για τις ειδικές του ανάγκες. Ασφαλώς ο Αντιπρύτανης δεν είδε λόγο να του αρνηθεί και του τη χορήγησε. Αυτό βέβαια έγινε λίγο αργότερα γνωστό.
Εν αναμονή των γραφειοκρατικών διαδικασιών, ο μέχρι πρότινος αγαπητός συνάδελφος επισκέφθηκε τη γραμματεία των Μηχανολόγων, σκεπτόμενος να προετοιμάσει την εγγραφή του εκεί για να εξασφαλίσει ένα δεύτερο πτυχίο. Εκεί ανέφερε ότι έχει ουσιαστικά τελειώσει ηλεκτρολόγος και επέδειξε αντίγραφο της καρτέλας βαθμολογίας του, ρωτώντας πόσα μαθήματα θα του αναγνωριστούν ως όμοια με αυτά που είχε περάσει ως ηλεκτρολόγος ώστε να πάρει το δεύτερο πτυχίο αρκετά σύντομα.
Για τραγική του τύχη ο καθηγητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μαράτος, που τύχαινε να θυμάται καθαρά ότι ο συγκεκριμένος φοιτητής δεν είχε περάσει το δικό του μάθημα, μαθαίνοντας ότι παίρνει πτυχίο απόρησε. Βλέπετε ο Γιάλλουρος ήταν αρκετά γνωστός ώστε να τον θυμούνται καλά οι πάντες. Ο κ. Μαράτος στην αρχή ήθελε να πιστέψει ότι κάνει λάθος. Έσπευσε να ελέγξει την κόλλα του για να δει ότι του είχε βάλει μόλις 3,3. Ήταν πλέον βέβαιος ότι κάτι συνέβαινε. Πήγε στη γραμματεία των Ηλεκτρολόγων και βλέποντας το 9άρι στην καρτέλα του Γιάλλουρου λούστηκε από κρύο ιδρώτα. Έμαθε ότι ο βαθμός 9 είχε καταχωρηθεί βάσει χαρτιού υπογεγραμμένου από τον κ.Μαράτο, το οποίο όμως ο ίδιος πρώτη φορά έβλεπε, οπότε κυριολεκτικά τα έχασε !
Το χαρτί είχε προσκομίσει στη γραμματεία ο ίδιος ο Γιάλλουρος αναφέροντας ότι του το έδωσε ο καθηγητής γιατί είχε γίνει κάποιο λάθος ή τον επανεξέτασε κ.λπ. Ύστερα από κάποιο έλεγχο συγκεντρώθηκε ένας αριθμός περί τα 30 τέτοια χαρτιά που αναφέρονταν στο Γιάλλουρο, τα οποία είχε ένα – ένα αυτοπροσώπως προσκομίσει στη γραμματεία, από τα οποία ύστερα από έλεγχο αποδείχθηκε ότι τα 17 ήταν πλαστογραφημένα. Στο σημείο αυτό να αναλογιστούμε και το πώς ένοιωσαν οι εργαζόμενες στη γραμματεία, οι οποίες είχαν γνωρίσει και αυτές το φοιτητή, τον είχαν συμπαθήσει και τον είχαν εμπιστευθεί, αφού δεν χωρούσε στο μυαλό τους το ενδεχόμενο μιας τέτοιας απάτης, που θα μπορούσε να είχε αποκαλυφθεί πολύ νωρίτερα με δικές τους ενέργειες.
Εντός της ίδιας ημέρας συνεκλήθη έκτακτο Δ.Σ. του τμήματος για να παραπέμψει τον φοιτητή στο Πρυτανικό Συμβούλιο, που είναι το μόνο όργανο που έχει δυνατότητα να τιμωρήσει ακαδημαϊκά, εφόσον δεν υπάρχει Πειθαρχικό Συμβούλιο, λόγω απουσίας εσωτερικού κανονισμού. Η κατάσταση σε εκείνο το Δ.Σ. παρουσία του Γιάλλουρου, ο οποίος βλέποντας τα αδιάσειστα στοιχεία αναγκάστηκε να ομολογήσει, ήταν τραγική.
Αρχικά πολλοί καθηγητές μεταξύ των οποίων ο Πρόεδρος του τμήματος καθηγητής κ.Αβαριτσιώτης και ακόμη περισσότερο ο καθηγητής κ.Ουζούνογλου που είχε σταθεί ιδιαίτερα στο φοιτητή σε σημαντικό κομμάτι των σπουδών του και ένοιωθε τρομερά προδομένος, υποστήριζαν ότι το Δ.Σ. θα πρέπει να εισηγηθεί την διαγραφή του από το Ίδρυμα. Άλλοι μάλιστα όπως ο καθηγητής κ.Φικιώρης πρότειναν και εισαγγελική παρέμβαση. Ύστερα από νουθεσίες ψυχραιμότερων και συνεκτιμώντας τις ειδικές ανάγκες του εν λόγω ατόμου και διάφορα προβλήματα που κάποιοι πληροφορούσαν ότι ο Γιάλλουρος αντιμετώπιζε, τελικά συμφώνησαν να προτείνουν στο Πρυτανικό την στέρηση της φοιτητικής του ιδιότητας για ένα χρόνο.
Δυστυχώς για το Γιάλλουρο, αλλά και για όλους μας, η υπόθεση είχε και άλλα στοιχεία. Σύντομα αποκαλύφθηκε το θέμα της υποτροφίας που έκανε άσχημη εντύπωση μια και σε συνδυασμό με την απόπειρα εγγραφής του στους Μηχανολόγους, που επίσης αργότερα αποκαλύφθηκε, άρχιζε να δείχνει ότι η κατά συρροή απάτη του αυτή (17) δεν ήταν μία περίεργη αντίδραση ενός ανόητου παιδιού που πιέζεται από την ανταγωνιστική κοινωνία. Άρχισε να διαφαίνεται μια προμελετημένη απάτη και να ξεθυμαίνει η εικόνα του ‘κουτού παιδιού’. Η εικόνα αυτή ξεκαθάρισε εντελώς κατά του Γιάλλουρου όταν διαπιστώθηκε ότι στο μεταξύ γράφτηκε στο τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, αξιοποιώντας και πάλι τις ευεργετικές διατάξεις, υπογράφοντας δήλωση του νόμου 105 ότι δεν είναι γραμμένος αλλού και ζητώντας την αναγνώριση των μαθημάτων που δήθεν είχε περάσει στο Ε.Μ.Π. αρχίζοντας να εκθέτει το Ίδρυμα και εκτός των τειχών. Το τελευταίο αυτό σημάδι της απληστίας του ‘συναδέλφου’, εξόργισε του πάντες και διέλυσε κάθε αμφιβολία περί των προθέσεών του.
Παράλληλα ο Πρόεδρος προχώρησε στην ενεργοποίηση κάποιων αποφάσεων για την αλλαγή ορισμένων κανόνων προς το αυστηρότερο. Η επιστολή του κ. Αβαριτσιώτη προς τα μέλη ΔΕΠ του τμήματος είχε ως εξής :
«Με αφορμή την περίπτωση του σπουδαστή Γιάλλουρου Ιωάννη (ο οποίος παραπέμφθηκε στο Πρυτανικό Συμβούλιο του Ιδρύματος) και για την αποφυγή εμφανίσεως παρομοίων περιστατικών στο μέλλον, παρακαλώ όλα τα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος να συμμορφωθούν με τα ακόλουθα :
1. Η Παράδοση πάσης φύσεως βαθμολογικών καταστάσεων στη Γραμματεία του Τμήματος θα γίνεται προσωπικά από τον υπεύθυνο ή συντονιστή του κάθε μαθήματος.
2. Οι βαθμολογίες πρέπει να κατατίθενται εντός των χρονικών ορίων που θέτει η Γραμματεία με βάση τις αποφάσεις της Συγκλήτου.
3. Οι υπεύθυνοι των μαθημάτων υποχρεούνται να παρευρίσκονται αυτοπροσώπως κατά την διεξαγωγή των εξετάσεων με βάση το εκδιδόμενο πρόγραμμα. Σε περίπτωση σοβαρού προβλήματος θα ενημερώνεται ο πρόεδρος του Τμήματος για να ορίσει επιτροπή διεξαγωγής των εξετάσεων.
4. Σε όλες τις εξετάσεις, εκτός των συνεπικουρούντων μεταπτυχιακών σπουδαστών, είναι υποχρεωτική και η παρουσία του υπευθύνου του μαθήματος καθόλη τη διάρκεια της διεξαγωγής των εξετάσεων.»
Δυστυχώς την προηγούμενη χαλαρότερη κατάσταση είχε κάποιος ήδη στο έπακρο εκμεταλλευτεί.
Ο αντίκτυπος όλης αυτής της ιστορίας, που ακόμη δεν έχει τελειώσει μια και αναμένεται η οριστική απόφαση του Πρυτανικού, είναι ήδη τεράστιος στους φοιτητές του Ιδρύματος και δη τους Ηλεκτρολόγους. Πολλοί είναι αυτοί που νιώθουν εξοργισμένοι και απορούν πως επετράπη να συμβεί κάτι τέτοιο, συλλογίζονται το ότι θα μπορούσε να μην είχε καν αποκαλυφτεί και αναζητούν το πώς διασφαλιζόμαστε από ανάλογα περιστατικά στο μέλλον. Διστάζω να αναλογιστώ τις σκέψεις που θα περνούν από τους λοιπούς συναδέλφους με ειδικές ανάγκες που φοιτούν στο Ε.Μ.Π. και καθημερινά κοπιάζουν για να αντεπεξέλθουν σε ένα τόσο απαιτητικό επίπεδο σπουδών.
Δυστυχώς στα ερωτήματα αυτά ο γράφων, ο οποίος κατέβαλλε ιδιαίτερη προσπάθεια να καταγράψει τα γεγονότα με κάθε δυνατή αντικειμενικότητα, δεν κατέχει τη λύση. Επειδή μάλιστα το θέμα είναι λεπτό και δεν προσφέρεται για ψηφοφορίες και τηλεφωνικά γκάλοπ, θα αποφύγει να προτείνει κάποια συγκεκριμένη ποινή. Η μόνη απάντηση είναι μια ομόφωνη πρόταση – εισήγηση φοιτητών και καθηγητών του τμήματος προς το Πρυτανικό συνυπολογίζοντας όλα τα τελικώς αποκαλυφθέντα δεδομένα.
Σεραφείμ Αθ. Κοτρώτσος
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου