ΠΕΦΤΟΥΝ ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ. ΑΠΑΤΗ ΤΟ ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΣ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ. ΤΡΟΙΚΑ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΣΤΗΣΑΝ ΤΟ “ΠΑΡΑΜΥΘΙ”. ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ ΤΕΡΤΙΠΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΝΤΡΙΒΟΥΝ ΤΑ ΤΣΙΡΑΚΙΑ ΤΗΣ ΜΕΡΚΕΛ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
“Με την ανακοίνωση-πολιτική στήριξη στην κυβέρνηση Σαμαρά, η Κομισιόν επιβεβαίωσε, ύστερα από συνεννοήσεις με την τρόικα (Ευρωπαική Κεντρική Τράπεζα, Επιτροπή, ΔΝΤ) και την ελληνική κυβέρνηση, την επίτευξη το 2013 πρωτογενούς πλεονάσματος, ύψους 1,5 δις. ευρώ, που ισοδυναμεί προς το 0,8% του Ελληνικού ΑΕΠ.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Γιώργου Δαράτου από τις Βρυξέλλες με τον τίτλο
«Greek statistics»: Το σκανδαλώδες μαγείρεμα πίσω από το πρωτογενές πλεόνασμα – See more at: http://left.gr/news/greek-statistics-skandalodes-mageirema-piso-apo-protogenes-pleonasma#sthash.SKXdGdUS.dpuf,
αποκαλύπτονται όλα τα ψέμματα της κυβέρνησης. Το ρεπορταζ δημοσιεύει το left.gr.
“Όπως διευκρίνισε χθες ο εκπρόσωπος της Κομισιόν Σάιμον Ο’Κόνορ, επειδή η Eurostat επιβεβαιώνει μόνο τα δημοσιονομικά στοιχεία που προβλέπονται από την Συνθήκη του Μάαστριχτ, σχετικά με τα δημοσιονομικά ελλείμματα και το δημ. χρέος, το πρωτογενές πλεόνασμα είναι προιόν τη «συνεργασίας» της τρόικας με την Αθήνα, δεν έχει δηλαδή τη σφραγίδα της κοινοτικής στατιστικής υπηρεσίας.
Η «προφορική» ανακοίνωση χθες, του εκπροσώπου της Κομισιόν για την επίτευξη αυτού του πρωτογενούς πλεονάσματος δείχνει το σκανδαλώδες μέγεθος του «μαγειρέματος» που έχει προηγηθεί όλο τον τελευταίο καιρό προκειμένου να βγει αυτό το πρωτογενές πλεόνασμα. Έτσι, στον υπολογισμό του πρωτογενούς πλεονάσματος δεν υπολογίζονται οι δαπάνες για την εξυπηρέτηση των τόκων, που αντιστοιχούν στο 4% του ΑΕΠ της χώρας. Επιπλέον, έχουν εξαιρεθεί ορισμένες προσαρμογές του 2013 που αντιστοιχούν στο 9,5% για να αντανακλάται-υποτίθεται- καλύτερα η δημοσιονομική κατάσταση της Ελλάδας .Ειδικότερα, έχουν εξαιρεθεί τα εφάπαξ μέτρα στήριξης προς τις ελληνικές τράπεζες τα οποία ανήλθαν στο 10,8% του ΑΕΠ. Εξαιρούνται, επίσης, τα κέρδη επί των ελληνικών ομολόγων που διακρατούν κεντρικές τράπεζες κρατών-μελών και τα οποία ισοδυναμούν προς το 1,5% του ΑΕΠ.
Αύριο (σσ σήμερα), 25 Απριλίου , θα έχουμε στην διάθεση μας και περισσότερες λεπτομέρειες για την επίτευξη των οικονομικών στόχων του 2013 με τη δημοσίευση της έκθεσης της Κομισιόν για την αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος, ανέφερε ο κ.Ο’Κόνορ. Ο ίδιος είπε ,επίσης, ότι αυτές οι επιδόσεις έχουν ληφθεί υπόψη στον προσδιορισμό των δημοσιονομικών στόχων της Ελλάδας για το 2014.
Αξίζει να γίνει ειδική αναφορά στην καταγραφή από την Eurostat του ιλιγγιώδους δημοσίου χρέους της Ελλάδας ,που το 2013, έφθασε στο 175,1% του ΑΕΠ της (318,7 δις. ευρώ), το υψηλότερο στην Ευρώπη με δεύτερη ,μακριά πίσω την Ιταλία, με 132% του ΑΕΠ της. Πρέπει να υπογραμμισθεί το γεγονός ότι αυτό το τεράστιο δημ. χρέος εμφανίζεται υψηλότερο κατά 11 ,περίπου, ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ, σε σχέση με το 2012 ,εξαιτίας της ανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών τραπεζών.
Σε ερώτηση σχετική με το κατά πόσο αυτό το ογκώδες δημόσιο χρέος είναι βιώσιμο, ο κ.Ο’Κόνορ απάντησε, ως συνήθως, κάνοντας αναφορά σε υποθέσεις και «υπολογισμούς» της Επιτροπής που ,υποτίθεται, ότι αναμένει την αποκλιμάκωση του ύστερα από 5 με 10 χρόνια.
Αυτό κάνει την Επιτροπή να πιστοποιεί ότι το δημ. χρέος είναι βιώσιμο, υπό την προυπόθεση, βεβαίως, ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να εφαρμόζει πιστά το πρόγραμμα της και ότι θα συνεχισθούν αμείωτες οι προσπάθειες της κυβέρνησης για την πλήρη εξυγίανση των δημόσιων οικονομικών της χώρας, δήλωσε ο ίδιος εκπρόσωπος. Προβλέψεις χωρίς καμία αξιοπιστία και ειδικό βάρος όταν η ίδια η Κομισιόν, μόλις πριν από ελάχιστους μήνες είχε προβλέψει υψηλότερο Ελληνικό δημ. χρέος από αυτό που ανακοίνωσε χθες.
Ως προς τις άλλες δημοσιονομικές επιδόσεις της , η Ελλάδα εμφάνισε το 2013, ΑΕΠ ύψους 182 δις.054 εκατ. ευρώ, δημοσιονομικό έλλειμμα 23 δις.109 εκατ. ευρώ(12,7% του ΑΕΠ), δημόσιες δαπάνες ίσες προς το 58,5% του ΑΕΠ της και δημόσια έσοδα ίσα προς το 45,8% του ΑΕΠ της, ποσοστό που δείχνει την τραγική εξάρτηση της χώρας από τους δανειστές της.
Πολύ σύντομα αναμένεται να αρχίσουν οι διεργασίες αρχικά σε τεχνοκρατικό επίπεδο ,στην Ομάδα Εργασίας της Ευρωζώνης( EuroWorking Group ) για την ελάφρυνση του δημ. χρέους ,πιθανότατα μαζί με την εξέταση ενός εθνικού αναπτυξιακού σχεδίου που θα μπορούσε να υλοποιηθεί όχι από εξωτερικό δανεισμό αλλά με κοινοτικούς πόρους που αναλογούν στην Ελλάδα από τα διαρθρωτικά ταμεία για την περίοδο 2014-2020.
Η πρώτη επίσημη συζήτηση αναμένεται να γίνει στο Eurogroup στις 5 Μαίου ,χωρίς, όμως, να υπάρξουν συγκεκριμένες αποφάσεις και για πολιτικούς λόγους (ευρωεκλογές , ορισμός νέας Κομισιόν κ.λ.π.) και για πρακτικούς λόγους, διότι το θέμα είναι εξαιρετικά πολύπλοκο και θα απασχολήσει το Eurogroup σε πολλές συνεδριάσεις του και διότι όλες οι σχετικές διαβουλεύσεις θα πρέπει να συνδυασθούν με ανάλογες και με το ΔΝΤ ,ειδικά για την ανάγκες βραχυπρόθεσμης χρηματοδότησης της Ελλάδας μέχρι το 2016. Η πολιτική στήριξη στην κυβέρνηση Σαμαρά -Βενιζέλου εν όψει των ευρωεκλογών θα περιορισθεί έτσι σε μια δέσμευση του Eurogroup ότι αυτό θα πάρει οπωσδήποτε μέτρα για να διασφαλίσει την βιωσιμότητα του δημ.χρέους της χώρας”.
“Με την ανακοίνωση-πολιτική στήριξη στην κυβέρνηση Σαμαρά, η Κομισιόν επιβεβαίωσε, ύστερα από συνεννοήσεις με την τρόικα (Ευρωπαική Κεντρική Τράπεζα, Επιτροπή, ΔΝΤ) και την ελληνική κυβέρνηση, την επίτευξη το 2013 πρωτογενούς πλεονάσματος, ύψους 1,5 δις. ευρώ, που ισοδυναμεί προς το 0,8% του Ελληνικού ΑΕΠ.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Γιώργου Δαράτου από τις Βρυξέλλες με τον τίτλο
«Greek statistics»: Το σκανδαλώδες μαγείρεμα πίσω από το πρωτογενές πλεόνασμα – See more at: http://left.gr/news/greek-statistics-skandalodes-mageirema-piso-apo-protogenes-pleonasma#sthash.SKXdGdUS.dpuf,
αποκαλύπτονται όλα τα ψέμματα της κυβέρνησης. Το ρεπορταζ δημοσιεύει το left.gr.
“Όπως διευκρίνισε χθες ο εκπρόσωπος της Κομισιόν Σάιμον Ο’Κόνορ, επειδή η Eurostat επιβεβαιώνει μόνο τα δημοσιονομικά στοιχεία που προβλέπονται από την Συνθήκη του Μάαστριχτ, σχετικά με τα δημοσιονομικά ελλείμματα και το δημ. χρέος, το πρωτογενές πλεόνασμα είναι προιόν τη «συνεργασίας» της τρόικας με την Αθήνα, δεν έχει δηλαδή τη σφραγίδα της κοινοτικής στατιστικής υπηρεσίας.
Η «προφορική» ανακοίνωση χθες, του εκπροσώπου της Κομισιόν για την επίτευξη αυτού του πρωτογενούς πλεονάσματος δείχνει το σκανδαλώδες μέγεθος του «μαγειρέματος» που έχει προηγηθεί όλο τον τελευταίο καιρό προκειμένου να βγει αυτό το πρωτογενές πλεόνασμα. Έτσι, στον υπολογισμό του πρωτογενούς πλεονάσματος δεν υπολογίζονται οι δαπάνες για την εξυπηρέτηση των τόκων, που αντιστοιχούν στο 4% του ΑΕΠ της χώρας. Επιπλέον, έχουν εξαιρεθεί ορισμένες προσαρμογές του 2013 που αντιστοιχούν στο 9,5% για να αντανακλάται-υποτίθεται- καλύτερα η δημοσιονομική κατάσταση της Ελλάδας .Ειδικότερα, έχουν εξαιρεθεί τα εφάπαξ μέτρα στήριξης προς τις ελληνικές τράπεζες τα οποία ανήλθαν στο 10,8% του ΑΕΠ. Εξαιρούνται, επίσης, τα κέρδη επί των ελληνικών ομολόγων που διακρατούν κεντρικές τράπεζες κρατών-μελών και τα οποία ισοδυναμούν προς το 1,5% του ΑΕΠ.
Αύριο (σσ σήμερα), 25 Απριλίου , θα έχουμε στην διάθεση μας και περισσότερες λεπτομέρειες για την επίτευξη των οικονομικών στόχων του 2013 με τη δημοσίευση της έκθεσης της Κομισιόν για την αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος, ανέφερε ο κ.Ο’Κόνορ. Ο ίδιος είπε ,επίσης, ότι αυτές οι επιδόσεις έχουν ληφθεί υπόψη στον προσδιορισμό των δημοσιονομικών στόχων της Ελλάδας για το 2014.
Αξίζει να γίνει ειδική αναφορά στην καταγραφή από την Eurostat του ιλιγγιώδους δημοσίου χρέους της Ελλάδας ,που το 2013, έφθασε στο 175,1% του ΑΕΠ της (318,7 δις. ευρώ), το υψηλότερο στην Ευρώπη με δεύτερη ,μακριά πίσω την Ιταλία, με 132% του ΑΕΠ της. Πρέπει να υπογραμμισθεί το γεγονός ότι αυτό το τεράστιο δημ. χρέος εμφανίζεται υψηλότερο κατά 11 ,περίπου, ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ, σε σχέση με το 2012 ,εξαιτίας της ανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών τραπεζών.
Σε ερώτηση σχετική με το κατά πόσο αυτό το ογκώδες δημόσιο χρέος είναι βιώσιμο, ο κ.Ο’Κόνορ απάντησε, ως συνήθως, κάνοντας αναφορά σε υποθέσεις και «υπολογισμούς» της Επιτροπής που ,υποτίθεται, ότι αναμένει την αποκλιμάκωση του ύστερα από 5 με 10 χρόνια.
Αυτό κάνει την Επιτροπή να πιστοποιεί ότι το δημ. χρέος είναι βιώσιμο, υπό την προυπόθεση, βεβαίως, ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να εφαρμόζει πιστά το πρόγραμμα της και ότι θα συνεχισθούν αμείωτες οι προσπάθειες της κυβέρνησης για την πλήρη εξυγίανση των δημόσιων οικονομικών της χώρας, δήλωσε ο ίδιος εκπρόσωπος. Προβλέψεις χωρίς καμία αξιοπιστία και ειδικό βάρος όταν η ίδια η Κομισιόν, μόλις πριν από ελάχιστους μήνες είχε προβλέψει υψηλότερο Ελληνικό δημ. χρέος από αυτό που ανακοίνωσε χθες.
Ως προς τις άλλες δημοσιονομικές επιδόσεις της , η Ελλάδα εμφάνισε το 2013, ΑΕΠ ύψους 182 δις.054 εκατ. ευρώ, δημοσιονομικό έλλειμμα 23 δις.109 εκατ. ευρώ(12,7% του ΑΕΠ), δημόσιες δαπάνες ίσες προς το 58,5% του ΑΕΠ της και δημόσια έσοδα ίσα προς το 45,8% του ΑΕΠ της, ποσοστό που δείχνει την τραγική εξάρτηση της χώρας από τους δανειστές της.
Πολύ σύντομα αναμένεται να αρχίσουν οι διεργασίες αρχικά σε τεχνοκρατικό επίπεδο ,στην Ομάδα Εργασίας της Ευρωζώνης( EuroWorking Group ) για την ελάφρυνση του δημ. χρέους ,πιθανότατα μαζί με την εξέταση ενός εθνικού αναπτυξιακού σχεδίου που θα μπορούσε να υλοποιηθεί όχι από εξωτερικό δανεισμό αλλά με κοινοτικούς πόρους που αναλογούν στην Ελλάδα από τα διαρθρωτικά ταμεία για την περίοδο 2014-2020.
Η πρώτη επίσημη συζήτηση αναμένεται να γίνει στο Eurogroup στις 5 Μαίου ,χωρίς, όμως, να υπάρξουν συγκεκριμένες αποφάσεις και για πολιτικούς λόγους (ευρωεκλογές , ορισμός νέας Κομισιόν κ.λ.π.) και για πρακτικούς λόγους, διότι το θέμα είναι εξαιρετικά πολύπλοκο και θα απασχολήσει το Eurogroup σε πολλές συνεδριάσεις του και διότι όλες οι σχετικές διαβουλεύσεις θα πρέπει να συνδυασθούν με ανάλογες και με το ΔΝΤ ,ειδικά για την ανάγκες βραχυπρόθεσμης χρηματοδότησης της Ελλάδας μέχρι το 2016. Η πολιτική στήριξη στην κυβέρνηση Σαμαρά -Βενιζέλου εν όψει των ευρωεκλογών θα περιορισθεί έτσι σε μια δέσμευση του Eurogroup ότι αυτό θα πάρει οπωσδήποτε μέτρα για να διασφαλίσει την βιωσιμότητα του δημ.χρέους της χώρας”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου