15 Φεβρουαρίου 2015

Μεγάλη μέρα ξημερώνει αύριο για τη γαλλική αμυντική βιομηχανία


Μεγάλη μέρα ξημερώνει αύριο για τη γαλλική αμυντική βιομηχανία


Στην Ιστορία της γαλλικής αμυντικής βιομηχανίας θα γραφτεί η αυριανή μέρα, καθώς «σπάει το ρόδι» στο «καταραμένο» πρόγραμμα των μαχητικών τέταρτης γενιάς τύπου Rafale της Dassault Aviation, αφού η κυβέρνηση του Φρανσουά Ολάντ σημειώνει έναν θρίαμβο, τον οποίο κυνήγησαν με κάθε τρόπο οι προκάτοχοί του, χωρίς όμως επιτυχία.

Ο Γάλλος υπουργός Άμυνας, Ζαν Ιβ Λε Ντριάν ταξιδεύει στο Κάιρο όπου θα συναντήσει τον πρόεδρο της χώρας, στρατάρχη εν αποστρατεία Αμπντέλ Φατάχ Αλ Σίσι, με τον οποίο θα βάλουν τις υπογραφές σε ένα πολύ σημαντικό συμβόλαιο: Αυτό της πρώτης εξαγωγικής επιτυχίας του Rafale, αφού η αιγυπτιακή Αεροπορία θα αποκτήσει μια ενισχυμένη μοίρα (24 μονάδες) μαχητικών του τύπου.

Το συμβόλαιο που ανέρχεται στα 5 δισεκατομμύρια ευρώ και περιλαμβάνει επιπρόσθετα μια φρεγάτα τύπου FREMM, η οποία μάλιστα θα παραδοθεί κατά τα φαινόμενα άμεσα, από αυτές που προορίζονταν για το γαλλικό Ναυτικό.

Δεν χρειάζεται πολύ σκέψη για να αποφανθεί κανείς, ότι η Αίγυπτος θα ενισχύσει δραματικά τις δυνατότητες ελέγχου στη θαλάσσια περιοχή της ανατολικής Μεσογείου όπου έχει σημαντικά συμφέροντα στη νομή των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων, ενώ έχει έρθει σε ευθεία σύγκρουση με την αναθεωρητική δύναμη που λέγεται Τουρκία, η οποία δια της στρατιωτικής ισχύος επιθυμεί να ελέγξει γεωπολιτικά, όχι μόνο οικονομικά, την περιοχή.



Οι υπεράνθρωπες προσπάθειες προώθησης της αξιόλογης γαλλικής αεροπορικής πλατφόρμας στις χώρες του Κόλπου δεν έχουν παράξει αποτελέσματα, τουλάχιστον όμως είναι μια ανοικτή προοπτική ακόμα (κυρίως για τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Κατάρ).

Η γαλλική υποψηφιότητα, παρά την ολόψυχη στήριξη της εκάστοτε γαλλικής κυβέρνησης, δεν έφερε αποτελέσματα και κατέληξε στην απώλεια του σημαντικού συμβολαίου της Βραζιλίας για 36 μαχητικά, που σε βάθος χρόνου θα γίνουν τουλάχιστον 100, ένα συμβόλαιο που απέσπασαν οι Σουηδοί της Saab με το JAS-39 Gripen.

Στην πιο κραυγαλέα περίπτωση, η επικράτηση στον διαγωνισμό της Ινδίας για την προμήθεια 126 μαχητικών, δεν έχει μετουσιωθεί σε συμβόλαιο, ενώ πληροφορίες που αναφέρουν τη μείωση του αριθμού σε 108 ώστε να μην ξεπεραστεί ο προϋπολογισμός του προγράμματος, εάν αληθεύουν, επίσης δεν έχουν κάνει μέχρι στιγμής τη διαφορά.

Το πρόγραμμα κινδύνευε, κυριολεκτικά, αφού για να το στηρίξει, η γαλλική Αεροπορία συμφώνησε να αγοράζει 11 μαχητικά ανά έτος, αλλά η οικονομική κρίση οδήγησε στην απόφαση προμήθειας μόλις 26 μαχητικών του τύπου, σε μια περίοδο έξι ετών… Αυτό βέβαια μεγιστοποιεί την πολιτική σημασία της αιγυπτιακής απόφασης.

Ο στρατάρχης Σίσι με την απόφαση προμήθειας των γαλλικών μαχητικών, είναι βέβαιο ότι δικαιούται να ζητήσει πολλά από τους Γάλλους. Πρόκειται βέβαια για μια προμήθεια που επηρεάζει σημαντικά την ισορροπία δυνάμεων και παρά τις καλές σχέσεις Καΐρου και Τελ Αβίβ, είναι σχεδόν βέβαιο ότι οι Ισραηλινοί ανησυχούν.



Το Παρίσι βέβαια, μπροστά στα οφέλη για την αμυντική του βιομηχανία, δε δίστασε ούτε λεπτό. Εξάλλου, οι σχέσεις με το Ισραήλ ουδέποτε ήταν και πού θερμές, καθώς η εμπλοκή της Γαλλίας στη Μέση Ανατολή, από την αυγή του 20ου αιώνα με βάση την Εντολή (Mandate) της Κοινωνίας των Εθνών (League of Nations), είχε ως επίκεντρο τη Συρία και τον Λίβανο…

Το Βερολίνο έχει αποδειχθεί –λόγω φορτισμένου ιστορικού παρελθόντος – πολύ πιο ευαίσθητο στις παραστάσεις των Ισραηλινών και δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν μπλοκαριστεί χρυσοφόρα εξοπλιστικά συμβόλαια λόγω των αντιδράσεων αυτών, ενώ επιδοτεί μέχρι και 30% την προμήθεια γερμανικών οπλικών συστημάτων… θα φανεί εάν η εξισορρόπηση της κατάστασης θα δοθεί πάλι από τη Γερμανία.

Στο θέμα είχε αναφερθεί εκτεταμένα το «defence-point.gr» με δυο ξεχωριστές αναρτήσεις, τις οποίες οι φίλοι μας μπορούν να θυμηθούν, καθώς σε αυτές αναλύονται διεξοδικά οι παράμετροι της υπόθεσης:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου