Κανονικά συνεχίζονται οι εργασίες στις τέσσερις μεγάλες παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων, πλην του «Μορέα», όπως υποστήριξε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, παρά το γεγονός ότι οι οφειλές του Δημοσίου προς τους κατασκευαστές των έργων αυτών ανέρχονται σε 450-500 εκατ. ευρώ. Εμπόδιο στην εξέλιξη των έργων χαρακτήρισε ο ίδιος τα capital controls και τα ταμειακά προβλήματα του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, από όπου δεν μπορούν να εκταμιευθούν οι προβλεπόμενοι πόροι. Εξέφρασε ωστόσο τη βεβαιότητα ότι μετά την επικύρωση της συμφωνίας με τους πιστωτές θα έχει εξομαλυνθεί η κατάσταση στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Την ίδια στιγμή κατήγγειλε ότι οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών δεν διενεργούσαν ελέγχους αναφορικά με την εξέλιξη των έργων και βασίζονταν αποκλειστικά και μόνο στα στοιχεία που παρείχαν οι παραχωρησιούχοι, χωρίς να διασταυρώνουν την αξιοπιστία αυτών των στοιχείων. Σε αυτό το πλαίσιο σημείωσε ότι έχουν ξεκινήσει έλεγχοι της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, ώστε να αξιολογηθεί εάν τηρούνται ο συμβατικές υποχρεώσεις του εμπλεκομένων. «Δεν έχουμε κανένα πνεύμα ούτε εχθρικό, ούτε πολεμικό ενάντια σε κανέναν επιχειρηματία», είπε. «Αυτό που εμείς θέλουμε είναι κοινοί κανόνες για όλους και να διασφαλίσουμε το δημόσιο συμφέρον», σχολίασε αναφερόμενος στον έλεγχο των οικονομικών στοιχείων της σύμβασης της Αττικής Οδού.
Οι τέσσερις παραχωρησιούχοι (Ιονία Οδός, Ε65, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και Ολυμπία Οδός) έχουν ζητήσει παράταση για την περίοδο κατασκευής, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνει, κατά τον κ. Σπίρτζη, ότι η προηγούμενη αναθεώρηση των συμβάσεων είχε ψευδή χρονοδιαγράμματα. Σημείωσε ότι δεν έχουν αξιώσει αποζημιώσεις για τις καθυστερήσεις στην εκπλήρωση των υποχρεώσεων του Δημοσίου. Αναφέρθηκε μάλιστα εκτενώς στην ανάγκη αμοιβαίας κατανόησης μεταξύ των δύο πλευρών, καθώς τόσο το Δημόσιο όσο και οι παραχωρησιούχοι δεν έχουν εκπληρώσει ορισμένες από τις συμβατικές τους υποχρεώσεις. Επιβεβαίωσε για ακόμη μία φορά με αυτήν την αναφορά ότι στόχος του είναι η επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων. Εκανε λόγο για την ανάγκη οριζόντιας μείωσης διοδίων. Μέχρι να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα προχωρήσει σε επιμέρους συμφωνίες, όπως αυτή που ανακοινώθηκε σχετικά με την Ιόνια Οδό και τον Ε65, που περιλαμβάνει διευκολύνσεις στα διόδια.
Στο μεταξύ, κατηγορώντας ευθέως την προηγούμενη κυβέρνηση, σημείωσε ότι το υπουργείο δεν έχει πλήρη εικόνα για τα έσοδα όλων των παραχωρήσεων σε σχέση με τους νέους σταθμούς διοδίων που αναπτύχθηκαν μετά τη μεταβίβαση των αυτοκινητόδρομων από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας στους παραχωρησιούχους. Απέδωσε το κενό στις προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου, ενώ ανακοίνωσε ότι έχει ζητήσει από τις αρμόδιες υπηρεσίες να προχωρήσουν στον σχετικό έλεγχο.
Προανήγγειλε επίσης την εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας που θα αποδεικνύει στις τράπεζες και την Ε.Ε. ότι οι μειώσεις στα διόδια μπορούν να εφαρμοστούν για να υπάρξει βιωσιμότητα στα έργα. Εξέφρασε την πεποίθηση ότι οι τράπεζες θα συμφωνήσουν, αφού είναι προς το συμφέρον τους να ολοκληρωθούν τα έργα.
Πηγή:kathimerini.gr/via:ypodomes.com
Την ίδια στιγμή κατήγγειλε ότι οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών δεν διενεργούσαν ελέγχους αναφορικά με την εξέλιξη των έργων και βασίζονταν αποκλειστικά και μόνο στα στοιχεία που παρείχαν οι παραχωρησιούχοι, χωρίς να διασταυρώνουν την αξιοπιστία αυτών των στοιχείων. Σε αυτό το πλαίσιο σημείωσε ότι έχουν ξεκινήσει έλεγχοι της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, ώστε να αξιολογηθεί εάν τηρούνται ο συμβατικές υποχρεώσεις του εμπλεκομένων. «Δεν έχουμε κανένα πνεύμα ούτε εχθρικό, ούτε πολεμικό ενάντια σε κανέναν επιχειρηματία», είπε. «Αυτό που εμείς θέλουμε είναι κοινοί κανόνες για όλους και να διασφαλίσουμε το δημόσιο συμφέρον», σχολίασε αναφερόμενος στον έλεγχο των οικονομικών στοιχείων της σύμβασης της Αττικής Οδού.
Οι τέσσερις παραχωρησιούχοι (Ιονία Οδός, Ε65, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και Ολυμπία Οδός) έχουν ζητήσει παράταση για την περίοδο κατασκευής, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνει, κατά τον κ. Σπίρτζη, ότι η προηγούμενη αναθεώρηση των συμβάσεων είχε ψευδή χρονοδιαγράμματα. Σημείωσε ότι δεν έχουν αξιώσει αποζημιώσεις για τις καθυστερήσεις στην εκπλήρωση των υποχρεώσεων του Δημοσίου. Αναφέρθηκε μάλιστα εκτενώς στην ανάγκη αμοιβαίας κατανόησης μεταξύ των δύο πλευρών, καθώς τόσο το Δημόσιο όσο και οι παραχωρησιούχοι δεν έχουν εκπληρώσει ορισμένες από τις συμβατικές τους υποχρεώσεις. Επιβεβαίωσε για ακόμη μία φορά με αυτήν την αναφορά ότι στόχος του είναι η επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων. Εκανε λόγο για την ανάγκη οριζόντιας μείωσης διοδίων. Μέχρι να επιτευχθεί αυτός ο στόχος θα προχωρήσει σε επιμέρους συμφωνίες, όπως αυτή που ανακοινώθηκε σχετικά με την Ιόνια Οδό και τον Ε65, που περιλαμβάνει διευκολύνσεις στα διόδια.
Στο μεταξύ, κατηγορώντας ευθέως την προηγούμενη κυβέρνηση, σημείωσε ότι το υπουργείο δεν έχει πλήρη εικόνα για τα έσοδα όλων των παραχωρήσεων σε σχέση με τους νέους σταθμούς διοδίων που αναπτύχθηκαν μετά τη μεταβίβαση των αυτοκινητόδρομων από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας στους παραχωρησιούχους. Απέδωσε το κενό στις προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου, ενώ ανακοίνωσε ότι έχει ζητήσει από τις αρμόδιες υπηρεσίες να προχωρήσουν στον σχετικό έλεγχο.
Προανήγγειλε επίσης την εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας που θα αποδεικνύει στις τράπεζες και την Ε.Ε. ότι οι μειώσεις στα διόδια μπορούν να εφαρμοστούν για να υπάρξει βιωσιμότητα στα έργα. Εξέφρασε την πεποίθηση ότι οι τράπεζες θα συμφωνήσουν, αφού είναι προς το συμφέρον τους να ολοκληρωθούν τα έργα.
Πηγή:kathimerini.gr/via:ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου