Το δρομολόγιο ενός Σύρου πρόσφυγα και ενός Αφγανού ή Πακιστανού παράνομου λαθρομετανάστη έχει ένα κοινό παρονομαστή στο δρόμο για την Ελλάδα. Γιατί τόσο οι λαθρομετανάστες όσο και οι πρόσφυγες μέχρι την Τουρκία φθάνουν νόμιμα χρησιμοποιώντας (μέσω των δουλεμπορικών κυκλωμάτων) τα μέσα μαζικής μεταφοράς και το “δύσκολο” κομμάτι της διαδρομής ξεκινά με το που πατήσουν το πόδι τους στην Ελλάδα.
Αξίζει να τονισθεί πως οι λαθρομετανάστες φθάνουν στην Τουρκία συνήθως αεροπορικώς καθώς η γειτονική χώρα φρόντισε να καταργήσει τη βίζα από τις συγκεκριμένες χώρες και παράλληλα να δημιουργήσει ένα γιγαντιαίο δίκτυο δρομολογίων με τον εθνικό της αερομεταφορέα καθιστώντας τον, την πλέον αναπτυσσόμενη δύναμη στις παγκόσμιες αερομεταφορές.
Στο Αφγανιστάν (το 40% των παράνομων λαθρομεταναστών που εισέρχονται τους τελευταίους μήνες στην Ελλάδα προέρχονται από τη συγκεκριμένη χώρα, συνολικά το Α΄επτάμηνο του 2015 32.414 μετανάστες) σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έφθασαν στις ελληνικές αρχές, δραστηριοποιούνται 400 τουριστικά γραφεία τα οποία χρησιμοποιώντας αναρτήσεις στο διαδίκτυο ακόμα και στο facebook ασχολούνται αποκλειστικά με αυτό το αντικείμενο.
Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι πλέον μόλις φθάσουν στα ακριτικά νησιά του Αιγαίου και πάρουν τα χαρτιά, φθάνουν το καράβι της γραμμής στον Πειραιά και από την Αθήνα οδικώς ή ακόμη και με τα πόδια μέσω Σερβίας στην Ουγγαρία και από εκεί στη βόρεια Ευρώπη. Πληροφορίες από την FRONDEX που έφθασαν στις ελληνικές αρχές αναφέρουν ότι από τα σύνορα Σερβίας – Ουγγαρίας πέρασαν εκατοντάδες παράνομοι λαθρομετανάστες οι οποίοι είχαν μπει στην ελληνική επικράτεια από τη Μυτιλήνη, την Κω και τα άλλα ακριτικά νησιά πριν 4 ημέρες!
Το δρομολόγιο ενός λαθρομετανάστη ή πρόσφυγα από τη Συρία είναι συγκεκριμένο από ένα σημείο και μετά. Ο σύνδεσμος των δουλεμπορικών καρτέλ αναλαμβάνει να μεταφέρει τους παράνομους λαθρομετανάστες στα παράλια της Τουρκίας μέχρι να περάσουν στην Ελλάδα. Σε αυτό το σημείο, λόγω της Συριακής κρίσης στα δρομολόγια των δουλεμπόρων, μπήκαν και οι Σύροι πρόσφυγες που αυτή τη στιγμή οι τουρκικές αρχές τους υπολογίζουν σε περίπου δύο εκατομμύρια.
Οι λεγόμενοι, στη διάλεκτο των δουλεμπόρων, “αναλώσιμοι” έχουν ως αποστολή παίρνοντας ένα μέρος από το αντίτιμο που καταβάλλουν οι μετανάστες στο κύκλωμα, να τους βάλουν σε φουσκωτά και να τους περάσουν απέναντι στα ελληνικά νησιά.
Μάλιστα, λόγω της αυξημένης κίνησης των τελευταίων μηνών πολλές φορές δεν ανεβαίνει κανείς από τους αντιπροσώπους - αναλώσιμους στο σκάφος αλλά δείχνουν σε έναν νεαρό από το γκρουπ των μεταναστών πως να χειριστεί το φουσκωτό. Αφού του δείξουν πως να χειρίζεται τη λαγουδέρα και του χαρίσουν ένα μέρος των χρημάτων τον αφήνουν να φθάσει, όπως του έχουν πει, στο φως που βλέπει στο βάθος. “Κάθε μετανάστης έχει πάρει σαφείς οδηγίες για το τι πρέπει να κάνει. Για παράδειγμα αν φθάσουν απέναντι και δουν σκάφος των αρχών να σκίσουν τη βάρκα έτσι ώστε να τους μαζέψουν και να τους οδηγήσουν στη στεριά. Να μη μιλάνε αγγλικά και όταν τους ρωτούν αν είναι από συγκεκριμένες χώρες να αποφεύγουν να λένε την καταγωγή τους. Για παράδειγμα κανείς δεν λέει ότι είναι από το Πακιστάν καθώς η Ελλάδα έχει κάνει συμφωνία με τη συγκεκριμένη χώρα για την άμεση επαναπροώθηση τους” τονίζει αξιωματικός.
Αφού περάσουν τα βασικά – πάρουν δηλαδή τα χαρτιά από το αστυνομικό τμήμα του ακριτικού νησιού - και φθάσουν με πλοίο στο Πειραιά και μετά στην Ομόνοια, τότε επικοινωνούν τηλεφωνικά με το μεσάζοντα των καρτέλ στην Αθήνα, ο οποίος κρύβεται πίσω από ένα νόμιμο μίνι μάρκετ, ίντερνετ καφέ ή καφενείο της οδού Λιοσίων, του Περιστερίου ή του Αιγάλεω. Στην Αθήνα οι μετανάστες ουσιαστικά εγκλωβίζονται καθώς κανένας τους δεν επιθυμεί να μείνει και αυτό αποδεικνύεται από τα άτομα που καταθέτουν αίτημα ασύλου και που είναι ελάχιστα συγκριτικά με αυτά που αιτούνται να φύγουν άμεσα από τη χώρα.
Οι εικόνες με τις σκηνές στο Πεδίο του Άρεως είναι ενδεικτικές για το πως ζουν παράτυποι μετανάστες και πρόσφυγες στην Αθήνα. Τα κυκλώματα εξουσιοδοτούν τους αντιπροσώπους τους στην Ελλάδα να στρατολογήσουν Έλληνες ως οδηγούς μέχρι να καταφέρουν να τους στείλουν στη Σερβία και την Ουγγαρία στη Βουδαπέστη. Οι μετανάστες που περνούν στην ΠΓΔΜ από την Ελλάδα χρησιμοποιούν ως προσανατολισμό τη σιδηροδρομική γραμμή Γευγελή-Σκοπίων, στην προσπάθειά τους να φθάσουν στη Σερβία, με τελικό προορισμό κάποια άλλη χώρα της Δυτικής ή Κεντρικής Ευρώπης.
Η κρίση στη Συρία, επιδείνωσε κατά πολύ την κατάσταση καθώς οι πρόσφυγες από τις εμπόλεμες ζώνες μπαίνουν πολύ εύκολα και χωρίς βίζα στην Τουρκία, κινούνται προς τα παράλια. Εκεί, έρχονται σε επαφή με ομοεθνείς τους που έχουν στρατολογηθεί από τα κυκλώματα των δουλεμπόρων και πληρώνοντας το ανάλογο αντίτιμο για το συγκεκριμένο κομμάτι της μεταφοράς φθάνουν στην Ελλάδα με τελικό προορισμό την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Σκοπός τους είναι να πατήσουν το πόδι τους κυρίως στη Γερμανία όπου θα λάβουν άμεσα 350 ευρώ το μήνα, τροφή και στέγη μέχρι να οριστικοποιηθεί το θέμα του ασύλου, ή τη Σουηδία όπου το αντίστοιχο επίδομα είναι 750 ευρώ, συν στέγη και τροφή για δύο χρόνια.
Από το Αφγανιστάν το Ιράν και το Πακιστάν στην Ελλάδα
Για να φτάσουν βέβαια στην Τουρκία οι παράνομοι μετανάστες, οι οικογένειες που έρχονται σε επαφή με τον αντιπρόσωπο των βαρόνων για να κλείσουν τη συμφωνία της μεταφοράς που περιλαμβάνεται σε ένα ειδικό συμβόλαιο. Όλη η ιστορία βασίζεται πάνω στον άγραφο νόμο των αραβικών και ισλαμικών χωρών τη λεγόμενη “Χαβάλα”. Ο κώδικας εμπιστοσύνης και τιμής στο Ισλάμ δεν μπορεί με τίποτα να παραβιαστεί και να σπάσει. Μάλιστα όπως ανέφερε το συμβόλαιο που είχε παρουσιάσει το ΘΕΜΑ για τον τρόπο μεταφοράς: "Οι συγκεκριμένοι άνδρες θα ταξιδέψουν από την Καμπούλ στον Ιράν με αεροπλάνο με νόμιμη βίζα και διαβατήριο. Στη συνέχεια και πάλι με νόμιμο τρόπο και τη χρήση βίζας και διαβατηρίου θα μεταφερθούν οδικώς από την Τεχεράνη στην Τουρκία με την συνοδεία ενός απόλυτου έμπιστου προσώπου (είναι υποχρεωμένοι να αναφέρουν και το όνομα του συνδέσμου). Με άλλο όχημα θα φτάσουν στα σύνορα της Ελλάδας” και λίγο παρακάτω συνέχιζε “Η δέσμευση που αναλαμβάνουμε ισχύει για ένα μήνα και είμαι υπεύθυνος εάν απελαθούν έως και τρεις φορές. Εφόσον κάτι δεν πάει καλά και σύμφωνα με το πλάνο που αναφέραμε παραπάνω ή γίνει αντίθετα με τους παραπάνω όρους θα επιστραφούν τα χρήματα και συγκεκριμένα το ποσό των 14.000 δολαρίων τα οποία εισπράχθηκαν για κάθε άνδρα χωρίς καμία παρακράτηση. Τα χρήματα ήδη είναι ασφαλή και κρατούνται ως παρακαταθήκη”. Το συμβόλαιο τελείωνε στο όνομα της Χαβάλα και με τη φράση “θα τιμήσω το λόγο μου”, ενώ υπογράφει ο δουλέμπορος και αφήνει και το δακτυλικό του αποτύπωμα.
protothema.gr
Αξίζει να τονισθεί πως οι λαθρομετανάστες φθάνουν στην Τουρκία συνήθως αεροπορικώς καθώς η γειτονική χώρα φρόντισε να καταργήσει τη βίζα από τις συγκεκριμένες χώρες και παράλληλα να δημιουργήσει ένα γιγαντιαίο δίκτυο δρομολογίων με τον εθνικό της αερομεταφορέα καθιστώντας τον, την πλέον αναπτυσσόμενη δύναμη στις παγκόσμιες αερομεταφορές.
Στο Αφγανιστάν (το 40% των παράνομων λαθρομεταναστών που εισέρχονται τους τελευταίους μήνες στην Ελλάδα προέρχονται από τη συγκεκριμένη χώρα, συνολικά το Α΄επτάμηνο του 2015 32.414 μετανάστες) σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έφθασαν στις ελληνικές αρχές, δραστηριοποιούνται 400 τουριστικά γραφεία τα οποία χρησιμοποιώντας αναρτήσεις στο διαδίκτυο ακόμα και στο facebook ασχολούνται αποκλειστικά με αυτό το αντικείμενο.
Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι πλέον μόλις φθάσουν στα ακριτικά νησιά του Αιγαίου και πάρουν τα χαρτιά, φθάνουν το καράβι της γραμμής στον Πειραιά και από την Αθήνα οδικώς ή ακόμη και με τα πόδια μέσω Σερβίας στην Ουγγαρία και από εκεί στη βόρεια Ευρώπη. Πληροφορίες από την FRONDEX που έφθασαν στις ελληνικές αρχές αναφέρουν ότι από τα σύνορα Σερβίας – Ουγγαρίας πέρασαν εκατοντάδες παράνομοι λαθρομετανάστες οι οποίοι είχαν μπει στην ελληνική επικράτεια από τη Μυτιλήνη, την Κω και τα άλλα ακριτικά νησιά πριν 4 ημέρες!
Το δρομολόγιο ενός λαθρομετανάστη ή πρόσφυγα από τη Συρία είναι συγκεκριμένο από ένα σημείο και μετά. Ο σύνδεσμος των δουλεμπορικών καρτέλ αναλαμβάνει να μεταφέρει τους παράνομους λαθρομετανάστες στα παράλια της Τουρκίας μέχρι να περάσουν στην Ελλάδα. Σε αυτό το σημείο, λόγω της Συριακής κρίσης στα δρομολόγια των δουλεμπόρων, μπήκαν και οι Σύροι πρόσφυγες που αυτή τη στιγμή οι τουρκικές αρχές τους υπολογίζουν σε περίπου δύο εκατομμύρια.
Οι λεγόμενοι, στη διάλεκτο των δουλεμπόρων, “αναλώσιμοι” έχουν ως αποστολή παίρνοντας ένα μέρος από το αντίτιμο που καταβάλλουν οι μετανάστες στο κύκλωμα, να τους βάλουν σε φουσκωτά και να τους περάσουν απέναντι στα ελληνικά νησιά.
Μάλιστα, λόγω της αυξημένης κίνησης των τελευταίων μηνών πολλές φορές δεν ανεβαίνει κανείς από τους αντιπροσώπους - αναλώσιμους στο σκάφος αλλά δείχνουν σε έναν νεαρό από το γκρουπ των μεταναστών πως να χειριστεί το φουσκωτό. Αφού του δείξουν πως να χειρίζεται τη λαγουδέρα και του χαρίσουν ένα μέρος των χρημάτων τον αφήνουν να φθάσει, όπως του έχουν πει, στο φως που βλέπει στο βάθος. “Κάθε μετανάστης έχει πάρει σαφείς οδηγίες για το τι πρέπει να κάνει. Για παράδειγμα αν φθάσουν απέναντι και δουν σκάφος των αρχών να σκίσουν τη βάρκα έτσι ώστε να τους μαζέψουν και να τους οδηγήσουν στη στεριά. Να μη μιλάνε αγγλικά και όταν τους ρωτούν αν είναι από συγκεκριμένες χώρες να αποφεύγουν να λένε την καταγωγή τους. Για παράδειγμα κανείς δεν λέει ότι είναι από το Πακιστάν καθώς η Ελλάδα έχει κάνει συμφωνία με τη συγκεκριμένη χώρα για την άμεση επαναπροώθηση τους” τονίζει αξιωματικός.
Αφού περάσουν τα βασικά – πάρουν δηλαδή τα χαρτιά από το αστυνομικό τμήμα του ακριτικού νησιού - και φθάσουν με πλοίο στο Πειραιά και μετά στην Ομόνοια, τότε επικοινωνούν τηλεφωνικά με το μεσάζοντα των καρτέλ στην Αθήνα, ο οποίος κρύβεται πίσω από ένα νόμιμο μίνι μάρκετ, ίντερνετ καφέ ή καφενείο της οδού Λιοσίων, του Περιστερίου ή του Αιγάλεω. Στην Αθήνα οι μετανάστες ουσιαστικά εγκλωβίζονται καθώς κανένας τους δεν επιθυμεί να μείνει και αυτό αποδεικνύεται από τα άτομα που καταθέτουν αίτημα ασύλου και που είναι ελάχιστα συγκριτικά με αυτά που αιτούνται να φύγουν άμεσα από τη χώρα.
Οι εικόνες με τις σκηνές στο Πεδίο του Άρεως είναι ενδεικτικές για το πως ζουν παράτυποι μετανάστες και πρόσφυγες στην Αθήνα. Τα κυκλώματα εξουσιοδοτούν τους αντιπροσώπους τους στην Ελλάδα να στρατολογήσουν Έλληνες ως οδηγούς μέχρι να καταφέρουν να τους στείλουν στη Σερβία και την Ουγγαρία στη Βουδαπέστη. Οι μετανάστες που περνούν στην ΠΓΔΜ από την Ελλάδα χρησιμοποιούν ως προσανατολισμό τη σιδηροδρομική γραμμή Γευγελή-Σκοπίων, στην προσπάθειά τους να φθάσουν στη Σερβία, με τελικό προορισμό κάποια άλλη χώρα της Δυτικής ή Κεντρικής Ευρώπης.
Η κρίση στη Συρία, επιδείνωσε κατά πολύ την κατάσταση καθώς οι πρόσφυγες από τις εμπόλεμες ζώνες μπαίνουν πολύ εύκολα και χωρίς βίζα στην Τουρκία, κινούνται προς τα παράλια. Εκεί, έρχονται σε επαφή με ομοεθνείς τους που έχουν στρατολογηθεί από τα κυκλώματα των δουλεμπόρων και πληρώνοντας το ανάλογο αντίτιμο για το συγκεκριμένο κομμάτι της μεταφοράς φθάνουν στην Ελλάδα με τελικό προορισμό την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Σκοπός τους είναι να πατήσουν το πόδι τους κυρίως στη Γερμανία όπου θα λάβουν άμεσα 350 ευρώ το μήνα, τροφή και στέγη μέχρι να οριστικοποιηθεί το θέμα του ασύλου, ή τη Σουηδία όπου το αντίστοιχο επίδομα είναι 750 ευρώ, συν στέγη και τροφή για δύο χρόνια.
Από το Αφγανιστάν το Ιράν και το Πακιστάν στην Ελλάδα
Για να φτάσουν βέβαια στην Τουρκία οι παράνομοι μετανάστες, οι οικογένειες που έρχονται σε επαφή με τον αντιπρόσωπο των βαρόνων για να κλείσουν τη συμφωνία της μεταφοράς που περιλαμβάνεται σε ένα ειδικό συμβόλαιο. Όλη η ιστορία βασίζεται πάνω στον άγραφο νόμο των αραβικών και ισλαμικών χωρών τη λεγόμενη “Χαβάλα”. Ο κώδικας εμπιστοσύνης και τιμής στο Ισλάμ δεν μπορεί με τίποτα να παραβιαστεί και να σπάσει. Μάλιστα όπως ανέφερε το συμβόλαιο που είχε παρουσιάσει το ΘΕΜΑ για τον τρόπο μεταφοράς: "Οι συγκεκριμένοι άνδρες θα ταξιδέψουν από την Καμπούλ στον Ιράν με αεροπλάνο με νόμιμη βίζα και διαβατήριο. Στη συνέχεια και πάλι με νόμιμο τρόπο και τη χρήση βίζας και διαβατηρίου θα μεταφερθούν οδικώς από την Τεχεράνη στην Τουρκία με την συνοδεία ενός απόλυτου έμπιστου προσώπου (είναι υποχρεωμένοι να αναφέρουν και το όνομα του συνδέσμου). Με άλλο όχημα θα φτάσουν στα σύνορα της Ελλάδας” και λίγο παρακάτω συνέχιζε “Η δέσμευση που αναλαμβάνουμε ισχύει για ένα μήνα και είμαι υπεύθυνος εάν απελαθούν έως και τρεις φορές. Εφόσον κάτι δεν πάει καλά και σύμφωνα με το πλάνο που αναφέραμε παραπάνω ή γίνει αντίθετα με τους παραπάνω όρους θα επιστραφούν τα χρήματα και συγκεκριμένα το ποσό των 14.000 δολαρίων τα οποία εισπράχθηκαν για κάθε άνδρα χωρίς καμία παρακράτηση. Τα χρήματα ήδη είναι ασφαλή και κρατούνται ως παρακαταθήκη”. Το συμβόλαιο τελείωνε στο όνομα της Χαβάλα και με τη φράση “θα τιμήσω το λόγο μου”, ενώ υπογράφει ο δουλέμπορος και αφήνει και το δακτυλικό του αποτύπωμα.
protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου