5 Οκτωβρίου 2016

«Παλεύουμε και για τα νέα παιδιά που είναι άνεργα»





«Δεν παλεύω μόνο για τη σύνταξή μου αλλά και για τα νέα παιδιά που είναι άνεργα. Το κύτταρο της κοινωνίας. Προσπαθούν για το καλύτερο και τους έχουν ρίξει σε μαζική κατάθλιψη».

Ο 64χρονος Νίκος Αθανασίου, συνταξιούχος οικοδόμος του ΙΚΑ, ήταν στην πρώτη γραμμή του… πυρός χθες, όταν χιλιάδες διαδηλωτές συνταξιούχοι ήρθαν αντιμέτωποι με αστυνομικό κλοιό στην προσπάθειά τους να φτάσουν στο Μέγαρο Μαξίμου και να δουν τον πρωθυπουργό.

«Δεν περιμέναμε να μας ψεκάσουν. Εμείς είμαστε άνθρωποι ηλικιωμένοι. Δεν πάμε να σπάσουμε βιτρίνες. Να διαμαρτυρηθούμε θέλουμε. Εχουμε χρέος πριν κλείσουμε τα μάτια μας να παλέψουμε και για μας, αλλά και για τα παιδιά και τα εγγόνια μας». Οπως ο ίδιος περιγράφει, τα… παρατράγουδα ξεκίνησαν στη γωνία της Β. Σοφίας με την Ηρώδου Αττικού, όπου κλούβες των ΜΑΤ είχαν αποκλείσει την πρόσβαση. «Απαιτήσαμε να μας αφήσουν να περάσουμε. Φωνάζαμε συνθήματα, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Ο κόσμος είχε πια αγανακτήσει».

Στην κλούβα
Στην προσπάθειά τους να ανοίξουν δρόμο κάποιοι άρχισαν να σπρώχνουν μια κλούβα των ΜΑΤ. Επικράτησε ένταση και οι αστυνομικές δυνάμεις έκαναν χρήση χημικών για να απωθήσουν τους συνταξιούχους.


«Ημουν μπροστά και έχω πάθει έμφραγμα πριν από τέσσερα χρόνια. Εχω 4 στεντ στις αρτηρίες μου. Είπα όμως μέσα μου, καλύτερα να πεθάνω παρά να υποχωρήσω. Μας έριχναν χημικά και μας έσπρωχναν με τις ασπίδες τους»…

Είχα πάθει έμφραγμα πριν από τέσσερα χρόνια, είπα όμως καλύτερα να πεθάνω παρά να υποχωρήσω, μας λέει ο Νίκος Αθανασίου



Δίπλα του -λέει- ήταν κι άλλοι ηλικιωμένοι. Μεγαλύτεροι από αυτόν. «Ηταν και 80χρονοι και γυναίκες. Μας κόπηκε η ανάσα. Ο ένας με τον άλλο βοηθηθήκαμε, με χαρτομάντιλα ή λίγο νερό».

Δεν ήταν η πρώτη φορά που ο 64χρονος σήμερα συνταξιούχος ερχόταν αντιμέτωπος με τις αστυνομικές δυνάμεις. Σαν εργαζόμενος παλιότερα έχει ξαναβρεθεί σε αντίστοιχες ή και χειρότερες καταστάσεις.

«Πολλές φορές έχω βρεθεί σε τέτοιες καταστάσεις. Στον δρόμο μάς ρίχνουν δακρυγόνα. Στην πολιτική προσπαθούν να στρέψουν τη μια κοινωνική ομάδα ενάντια στην άλλη. Τους χαμηλοσυνταξιούχους ενάντια στους υψηλοσυνταξιούχους. Τους εργαζόμενους ενάντια στους συνταξιούχους. Τα εγγόνια μας δηλαδή που παίρνουν μισθούς πείνας των 500 ευρώ ενάντια σε εμάς που μπορεί να παίρνουμε μια σύνταξη 1.000 ευρώ»…

Ο ίδιος έβγαλε, όπως λέει, σύνταξη κύρια και επικουρική 913 ευρώ (καθαρά) από το ΙΚΑ, ύστερα από 58 χρόνια στα βαρέα και ανθυγιεινά. Εδώ και κάποια χρόνια έχει καταλήξει να παίρνει 740 ευρώ. «Σαν συνταξιούχος αισθάνομαι απαξιωμένος. Μας βλέπουν σαν απόμαχους της ζωής. Ετσι μας αποκαλούν, άλλωστε, συνέχεια. Μεγάλο λάθος. Δεν έχουμε καταθέσει τα όπλα της ζωής. Είμαστε απλώς απόμαχοι της εργασίας»…

Εγώ δούλευα με αμμωνία και έχω κάποια εξοικείωση με τα χημικά. Αλλοι γύρω μου πέρασαν δύσκολες στιγμές, λέει ο Μιχάλης Σωτηρίου






Το ένα από τα δύο παιδιά του είναι άνεργο, 31 χρονών άντρας, παντρεμένος, με παιδί. «Οταν παίρναμε τα δώρα, τη 13η και τη 14η σύνταξη, μπορούσαμε να βοηθήσουμε κάπως τα παιδιά μας. Σήμερα ούτε τον εαυτό μας δεν μπορούμε να βοηθήσουμε. Μας λένε πως τα ταμεία είναι άδεια και δεν έχουν για τις συντάξεις. Τα ταμεία όμως ήταν γεμάτα. Που πήγαν τα λεφτά; Κάθε μέρα ανοίγουμε την τηλεόραση και δεν ξέρουμε τι θα μας ξημερώσει… Ο λαός ζει μια μαζική κατάθλιψη. Δεν γελάει άνθρωπος. Πού θα πάει αυτό;».

Εχω… συνηθίσει
Στην πρώτη γραμμή των… χημικών βρέθηκε και ο 61χρονος Μιχάλης Σωτηρίου. Ηταν μηχανικός σε μεγάλες βιομηχανίες και συνταξιοδοτήθηκε με υποχρεωτική ?τότε? απόλυση στα 55 με 11.422 ένσημα. «Εγώ δούλευα με αμμωνία όλα τα χρόνια της ζωής μου και έχω κάποια εξοικείωση με τα χημικά. Αλλοι γύρω μου πέρασαν πολύ δύσκολες στιγμές. Τρέχαμε στα φαρμακεία να βρούμε υγρό Μαλόξ να τους βάλουμε στα μάτια».

Από την αρχή των μνημονίων, λέει, του έχουν κόψει 20.000 ευρώ τον χρόνο από τις συντάξεις του. «Βγήκα με 2.200 ευρώ από το ΙΚΑ και 800 ευρώ επικουρική από το Ταμείο Μετάλλου. Αυτήν τη στιγμή παίρνω 1.200 ευρώ. Η επικουρική μου έφτασε 120 ευρώ. Ο ένας μου γιος πριν παντρευτεί έπαιρνε μισθό 1.400 ευρώ. Στον ίδιο εργοδότη για την ίδια δουλειά παίρνει τώρα 820. Κι όταν τον ρώτησε γιατί, αφού η εταιρεία πάει καλά, εκείνος του απάντησε πως έπεσε ο κατώτατος μισθός και γιατί να τον πληρώνει τόσα»…



ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου