Οι ΕΟΖ σε δράση. Mετά τη παράδοση της Εθνικής κυριαρχίας η σειρά του ΦΠΑ
Το γκρέμισμα της χώρας συνεχίζεται, η αλλοίωση του εκλογικού σώματος συνεχίζεται, η εξαθλίωση
της Εθνικής άμυνας συνεχίζεται, η παιδεία είναι σε λάθος δρόμο, η ανάπτυξη είναι αυτή που καθρορίζουν τα μνημόνια και που στηρίζεται σε ένα οικονομικό μοντέλο που έχει αποτύχει, αφού η Ελλάδα συνεχίζει να πέφτει κατά έξι θέσεις κάθε χρόνο στην ανταγωνιστικότητα.
Για τις Ειδικές Αποκλειστικές Ζώνες (ΕΟΖ) έχω μιλήσει εδώ. Μία μορφή ΕΟΖ είναι επιχειρήσεις που δρούν σαν μέσα συγκέντρωσης και μεταφοράς εμπορευμάτων σε μορφή transit, κάτι ανάλογο με τα Duty Free Shops που υπάρχουν στα αεροδρόμια. Η εταρεία Cosco στον Πειραιά είναι μία απο αυτές. Μετά την παροχή σιδηροδρομικής γραμμής 17 χιλιομέτρων για τη μεταφορά των εμπορευμάτων της από τα κονδύλια που θα μπορούσε να διαθέσει πλέονο δημιουργικά το υπ.Ανάπτυξης (Χατζηδάκης), το υπ. Οικονομικών πέρασε μια τροπολογία με την οποία η Ελλάδα παραιτείται απο μέρος του ΦΠΑ, που θα εδικαιούτο λόγω προσφοράς υπηρεσιών στην Cosco, στα πρότυπα των ισχυόντων διεθνώς σε ΕΟΖ.
Συγκεκριμένα, κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε από την Ολομέλεια της Βουλής η τροπολογία του υπ. Οικονομικών που παρέχει διευκολύνσεις για τις ξένες επιχειρήσεις που εισάγουν εμπορεύματα στην Ελλάδα, με στόχο την επανεξαγωγή τους σε άλλες χώρες μέλη της Ε.Ε. και τρίτες χώρες.
Η τροπολογία κρίθηκε απαραίτητη, με αφορμή και την αυριανή υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ της Cosco, της Hewlett-Packard και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την μεταφορά εμπορευμάτων της Hewlett-Packard από το λιμάνι του Πειραιά προς τις αγορές της Ευρώπης. Η υπογραφή της συμφωνίας θα γίνει παρουσία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.
Στην τροπολογία προβλέπεται ότι κατά την εισαγωγή των προϊόντων ο ΦΠΑ δεν θα καταβάλλεται αλλά θα βεβαιώνεται και θα «παρακολουθείται» έως τον τελικό προορισμό των συγκεκριμένων προϊόντων σε άλλα μέλη της Ε.Ε. ή τρίτες χώρες.
Ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης, εισηγούμενος την τροπολογία στην ολομέλεια του σώματος, τόνισε ότι στόχος της είναι να διευκολύνει τις επενδύσεις χωρίς να επιβαρύνονται τα δημόσια έσοδα.
Σημείωσε μάλιστα ότι η κυβέρνηση αντιγράφει πρακτικές που υπάρχουν σε άλλες χώρες και διευκολύνει την ανταγωνιστικότητα προκειμένου να γίνει η χώρα ελκυστικός τόπος επενδύσεων.
«Με αυτή τη ρύθμιση το λιμάνι του Πειραιά θα καταστεί διαμετακομιστικός κόμβος, θα επέλθει ανάπτυξη και θα ξεφύγουμε από τη μιζέρια» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μαυραγάνης.
Τι είναι ΦΠΑ;
To ΦΠΑ (φόρος Προστιθέμενης Αξίας) είναι ένας έμμεσος φόρος που επιβάλλεται στις συναλλαγές σε ολόκληρη την Ελληνική επικράτεια εκτός από την περιοχή του Αγίου Όρους και των υπαγομένων σ΄ αυτό…
Πρόκειται για φόρο κύκλου εργασιών και επιρρίπτεται από τον κατά νόμο υπόχρεο σε βάρος του αντισυμβαλλομένου. Καταβάλλεται τμηματικά σε κάθε στάδιο συναλλαγής στην προστιθέμενη αξία και επιρρίπτεται ολόκληρος στην τελική κατανάλωση. Με αυτόν τον τρόπο κάθε βαθμίδα παραγωγής ή συναλλαγής φορολογείται κατ' αποτέλεσμα μόνο ως προς το επιπλέον τίμημα που εισπράττει ο προμηθευτής, δηλαδή ως προς την αξία που προστίθεται στο αγαθό κατά την κάθε βαθμίδα επεξεργασίας του. Υπολογίζεται ουσιαστικά μόνο στην αξία η οποία προστίθεται από κάθε επιχείρηση, δηλαδή στη διαφορά μεταξύ αξίας παράδοσης των αγαθών και αξίας κτήσης τους. Γι' αυτό ονομάζεται και φόρος προστιθέμενης αξίας.
Δύο δείγματα δημοκρατίας και στήριξης της Ελληνικής οικονομίας…
Η Ελλάδα όπως είπαμε παραιτήθηκε με τροπολογία απο το τμήμα του ΦΠΑ, που της αναλογεί για την προσφορά υπηρεσιών στην COSCO, ένα ΦΠΑ το οποίο θα επικαρπωθεί συνολικά το κράτος της ΕΕ στο οποίο θα γίνει η κατανάλωση των προιόντων που εισάγει στην Ελλάδα η Cosco. Αυτό το λένε στο υπ. Oικονομικών ανάπτυξη. Αν η γιαγιά μου είχε ρόδες θα ήταν καρότσι… Aυτό να τους πείτε.
Η χώρα μετατρέπεται σε οίκο χωρίς πόρτες, παράθυρα και ιδιοκτήτη. Επενδύσεις με ΦΠΑ και φόρους, που θα πληρώνονται μόνο στίς χώρες κατανάλωσης κάνουν τη χώρα Μπανανία.
Να τους χαίρεστε.
Για τη συζήτηση, που έγινε στη Βουλή με θέμα την παράδοση της Εθνικής κυριαρχίας στους δανειστές και τα παραμύθια περί Ελληνικών δικαστηρίων του Παυλόπουλου και του Βενιζέλου, για τα οποία δεν αντέδρασε κανένα κόμμα, μίλησα εδώ.
Και τότε και τώρα, όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης αποδείχτηκαν κότες.
Να τους χαίρεστε.
Η σιωπή είναι χρυσός…
Το πρόβλημα δεν είναι με την Cosco όπως καταλάβατε αλλά με το ότι η πτωχευμένη και παραδομένη Ελλάδα δεν κρατάει ένα μέρος του ΦΠΑ, που δικαιούται για τις διευκολύνσεις που προσφέρει.
Η Ελλάδα και οι άλλες χώρες της Ευρωζώνης στο Νότο έχουν μια χαμηλή ανταγωνιστικότητα και ένας τρόπος να την ενισχύσουν είναι να παρακρατούν ένα μέρος του ΦΠΑ στα εισαγόμενα προιόντα transit των EOZ. Στην άποψη αυτή συμφωνώ με το Πρακτορείο Bloomberg, πού έβαλε δημόσια επι τάπητος την ιδέα.
Με την απόφαση του υπ. Οικονομικών συνθλίβεται περισσότερο η ανταγωνιστικότητα της Ελληνικής οικονομίας ενώ ενισχύεται η οικονομία των χωρών με τις μεγάλες αγορές όπως η Γερμανία.
Στην κατάσταση που είναι η Ελλάδα τέτοιες πολιτικές αποφάσεις συστοιχίζονται με άλλες, που δημιουργούν ένα κορμό εσχάτης προδοσίας.
Αντιλαμβάνεστε το ποσό που θα χάσει η Ελλάδα απο το τμήμα του ΦΠΑ, που δικαιούται επί των εισαγωγών της Cosco και δεν θα πάρει; Τα κέρδη της Ελληνικής οικονομίας μπροστά τους από τις θέσεις εργασίας που ανταποδίδει προς το παρόν η Cosco είναι μία τσίχλα στον ωκεανό.
Δεν ξεχωρίζω κανένα κόμμα της αντιπολίτευσης. Ολα έχουν ευθύνη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου