11 Οκτωβρίου 2013

Ραχήλ Μακρή: Το success story της Συγκυβέρνησης καταρρέει σαν χάρτινος πύργος.

Ραχήλ Μακρή: Το success story της Συγκυβέρνησης καταρρέει σαν χάρτινος πύργος.

11 Οκτωβρίου 2013
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δήλωση της ΤομεάρχουΜεταφορών των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Βουλευτού Ν. Κοζάνης κα Ραχήλ Μακρή.

Ραχήλ Μακρή: Τοsuccess story της Συγκυβέρνησης καταρρέει σαν χάρτινος πύργος.
Η "πετυχημένη" αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής, που αποτελεί σημαία της Συγκυβέρνησης για τις προσπάθειες εκποίησης της δημόσιας περιουσίας, κατέρρευσε ως χάρτινος πύργος. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε Δελτίο Τύπου της
9ης Οκτωβρίου, διαπιστώνει ότι η εταιρία στο άμεσο μέλλον θα αναγκαζόταν να βάλει λουκέτο.
Το 2008 ο πρωτεργάτης του ξεπουλήματος της Ολυμπιακής κ. Χατζηδάκης δήλωνε ότι υφίστανται κερδοφόρα δρομολόγια της Ολυμπιακής και "Άρα ο ιδιώτης επενδυτής θα έπρεπε να είναι και αφελής να μην θέλει να συμμετάσχει στο διαγωνισμό. Να έχει και ένα σίγουρο κέρδος και να το χάσει". Αποδεικνύεται, εκ των πραγμάτων, ότι τους κυβερνώντες ενδιαφέρει μόνο το σίγουρο κέρδος των ιδιωτών και όχι το κόστος για το κοινωνικό σύνολο.
Συγχαρητήρια κ. Χατζηδάκη για το success story της Κυβέρνησης σας, το οποίο δημιουργεί ιδιωτικά μονοπώλια και αφορά μόνο τους κομματικούς σας φίλους και όχι τους Έλληνες Πολίτες.



Γραφείο Τύπου Ραχήλ Μακρή
Βουλής 4,10562 Αθήνα,Τηλ.:210 3706331, Φάξ,:210 3706531
25ης Μαρτίου 36. 50200 Πτολεμαΐδα, Τηλ.:2463020841,Φάξ.: 2463020842
rachil.makri@parliament.gr


Ακολουθούν σχετική συνέντευξη του 2008 για την Ο.Α του κ. Χατηδάκη και η απόφαση της Ευρωπαικής Επιτροπής
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

ΚΩΣΤΗ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ


ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ


ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ «ΑΘΗΝΑ 9,84»


ΠΕΜΠΤΗ 18 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2008


Β. ΠΑΪΚΟΣ: Ο κ. Χατζηδάκης είναι στο τηλέφωνό μας. Κύριε Υπουργέ γεια σας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Καλημέρα.
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Καλημέρα – καλημέρα.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Κύριε Υπουργέ, διάβασα σήμερα στην «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» έναν τίτλο εύστοχο που λέει: Ζητείται Ωνάσης για την Ολυμπιακή. Η ερώτηση, θα βρεθεί Ωνάσης;
Σας ερωτώ, διότι εάν έχετε ενδείξεις, ένδειξη ότι θα υπάρξουν αγοραστές, γιατί αν δεν υπάρξουν αγοραστές, το πράμα στραβώνει πάρα πολύ έτσι;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και το προέβλεψε και ο κ. Σηφουνάκης ότι μπορεί να μην βρείτε πριν από λίγο, να μην βρείτε αγοραστή.
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Κοιτάξτε, να σας πω κάτι. Από τη μια πλευρά υπάρχουν τα λόγια και από την άλλη υπάρχει η πράξη. Το Δεκέμβριο όταν έκανα τις δηλώσεις για την Ολυμπιακή πολλοί λέγανε ότι η Κυβέρνηση δεν έχει σχέδιο, πάει στα τυφλά κλπ., επειδή είχα το θάρρος να πω αυτά τα οποία ήξερα εκείνη την ώρα, τα οποία ήταν σχετικά με τις προθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ότι δηλαδή δεν υπήρχε περίπτωση για την Ολυμπιακή να μας δοθεί έγκριση να ιδιωτικοποιηθεί έτσι όπως είναι σήμερα.
Και είπαμε, ότι το σχέδιο θα διαμορφωθεί. Και πράγματι διαμορφώθηκε και είναι πολύ συγκεκριμένο και πολύ λεπτομερειακό …
Β.ΠΑΪΚΟΣ: Το ξέρουμε, έχουμε μιλήσει γι’ αυτό …
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Και με απόλυτη κάλυψη για τους εργαζομένους.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Έχουμε μιλήσει για όλα τα στάδια του σχεδίου, σας ρωτώ αν έχετε ενδείξεις …
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Τώρα πάλι διάφοροι προβλέπουν ότι το σχέδιο θα αποτύχει. Θα κρατήσουμε τις δηλώσεις τους και θα τις χρησιμοποιήσουμε τότε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό σημαίνει, ότι έχετε βρει αγοραστή;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Σας είπα, θα κρατήσουμε τις δηλώσεις τους και θα τις χρησιμοποιήσουμε τότε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ε, άλλο μου λέτε όμως. Άλλο σας ρωτάμε, άλλο μας λέτε.
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Σας απαντώ, νομίζω είναι σαφής η απάντηση. Εμείς θα κάνουμε διαγωνισμό, θεωρούμε ότι ο διαγωνισμός αυτός γίνεται με τις καλύτερες προϋποθέσεις, βεβαίως είναι μέσα σε μια κρίση γενικότερα της οικονομίας λόγω του πετρελαίου κλπ. Αλλά πάντως αποκρατικοποιείται μια καθαρή εταιρεία με το όνομά της, με το σήμα της, με το 65% του πτητικού έργου, με όλο το θετικό συναισθηματικό φορτίο που υπάρχει στους Έλληνες για την Ολυμπιακή …
Β.ΠΑΪΚΟΣ: Και κρατάει και τα σήματα κλπ.
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Οποιοσδήποτε θέλει να δραστηριοποιηθεί στο συγκεκριμένο τομέα νομίζω, ότι μπορεί ευχερέστερα να το κάνει υπ’ αυτές τις προϋποθέσεις, παρά να έχει μια δική του εταιρεία, καταλαβαίνετε, σας λέω τη χειρότερη των περιπτώσεων.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Επειδή θα υπάρχει στενή εποπτεία από τηνCommission και αν δεν πάει καλά, ακόμα και τα χρέη επανέρχονται, θέλω να σας ρωτήσω, αν έχετε σχέδιο Β’ όπως λέγεται, δηλαδή εναλλακτικό πλάνο αν δεν πάει καλά κάτι;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Θα πετύχουμε κ. Πάικε.
Β.ΠΑΪΚΟΣ: Θα πάει καλά λέτε. Σημαίνει ότι …
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ναι, είπα και χθες όταν με ρωτήσανε στη συνέντευξη Τύπου, δεν είναι η δήλωση αυτή του τύπου των δηλώσεων που κάνουμε πριν από τις εκλογές τι θα συμβεί αν χάσει το κόμμα σας και η απάντηση είναι , ξέρετε δεν θα χάσει.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Όχι, δεν είναι ίδιο πράγμα.
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Είναι μια δήλωση που κάνω μετά λόγου γνώσεως.
Β.ΠΑΪΚΟΣ: Μάλιστα, εντάξει, το λαμβάνουμε υπόψη και είμαστε υποχρεωμένοι να το δεχτούμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ρωτήσω κάτι, σχετίζεται -επειδή είχε γραφτεί- καθόλου το ταξίδι του Πρωθυπουργού στο Κατάρ με τον υποψήφιο αγοραστή;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ο Πρωθυπουργός μπορεί να κάνει ταξίδια όπου ο ίδιος έχει προγραμματίσει. Εκείνο το οποίο θέλω να σας πω εγώ είναι, ότι εμείς θα κάνουμε διαγωνισμό, διεθνή διαγωνισμό, ανοιχτό διαγωνισμό και θα επιλέξουμε τελικά τη συμφερότερη προσφορά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ρωτήσω επίσης σε σχέση με τους εργαζόμενους, γιατί νομίζω ένα θέμα είναι οι εργαζόμενοι και ένα θέμα είναι όσοι χρησιμοποιούσαμε την Ολυμπιακή τέλος πάντων.
Για τους εργαζόμενους εσείς λέτε, ότι κάποιοι θα απορροφηθούν στις αντίστοιχες ας πούμε υπηρεσίες του δημοσίου, αν υπάρχουν και κάποιοι θα παραμείνουν στην Ολυμπιακή και …
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Όχι αν υπάρχουν και μου κάνει εντύπωση και ορισμένες εφημερίδες αυτό που γράφουν σήμερα. Δώσαμε 14.000 και πλέον θέσεις. Το σύνολο των εργαζομένων της Ολυμπιακής οι μόνιμοι είναι 4.593. Επομένως και όλοι να αποφασίσουν ….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι συμβασιούχοι είναι υπερδιπλάσιοι όμως.
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Περιμένετε, για τους μονίμους πρώτα και μετά θα πάμε στους συμβασιούχους. Και όλοι να αποφασίσουν για κάποιους λόγους να κάνουν μετάταξη, να μην επιλέξει κανείς να συνταξιοδοτηθεί δηλαδή, κανείς ..
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Ναι, με την εθελουσία, ναι – ναι.
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ναι – ναι, έχουμε τριπλάσιες θέσεις απ’ αυτές που είναι οι θέσεις των μονίμων.
Β.ΠΑΪΚΟΣ: Πάντως υπολογίζεται ότι περίπου 1.000 θα απασχοληθούν στη νέα εταιρεία, είναι σωστός ο υπολογισμός αυτός;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Είναι κάτι το οποίο θα το δούμε. Εμείς πιστεύουμε, ότι οι πιλότοι, οι τεχνικοί και οι εποχικοί ξεκινάνε από προνομιακή θέση. Οι πιλότοι λόγω ειδικών προσόντων, το ίδιο και οι τεχνικοί, δεν υπάρχουν στην αγορά πολλοί που μπορεί να τους αντικαταστήσουν και οι εποχικοί λόγω του ότι οι μισθοί τους είναι ανταγωνιστικότεροι και βέβαια έχουν και μια εμπειρία στο αντικείμενο και καλύτερα θα ξεκινήσει ο επενδυτής απ’ αυτούς παρά από το μηδέν.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Έχετε τρεις εβδομάδες διαπραγμάτευση απ’ ότι ακούσαμε με τους εργαζόμενους, τις προθέσεις των εργαζομένων τις ακούσαμε επίσης, τι είναι εκείνο που σας κάνει να πιστεύετε, ότι θα τα βρείτε εν τέλει στις τρεις εβδομάδες;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Πιστεύω στον απλό εργαζόμενο, ο οποίος θα ενημερωθεί από εμένα με μια προσωπική επιστολή μου, διότι ξέρετε μπορεί να υπάρχουν οι φωνές, μπορεί να υπάρχουν τα συνθήματα, μπορεί να υπάρχει η κομματική αντιπαράθεση, πάνω απ’ όλα όμως υπάρχει η αλήθεια. Και η αλήθεια είναι πολύ συγκεκριμένη σ’ αυτή την περίπτωση.
2.103 εργαζόμενοι της Ολυμπιακής μπορούν να θέλουν, όλοι, πάντοτε ισχύει το αν θέλουν να πάρουν σύνταξη, άλλοι 642 παίρνουν προσαύξηση στα ένσημά τους 50% και έτσι πλησιάζουν στη σύνταξη, μπορεί να πάρουν πρόωρη σύνταξη, μπορούν όμως και να μεταφερθούν σε άλλες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα με τα ένσημά τους στην τσέπη και με τους ίδιους μισθούς …
Β.ΠΑΪΚΟΣ: Και εκτιμάτε ότι θα τους πείσετε.
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Οι άλλοι που μέχρι να φτάσουμε στους 4.593, θα μπορούν να μεταφερθούν σε άλλες υπηρεσίες με τους ίδιους μισθούς και τα ίδια επιδόματα και όπου υπάρχει διαφορά προβλέπεται ένα επίδομα των 500,00 € για να υπάρχει εξίσωση των μισθών.
Και για τους εποχικούς …
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Οι εποχικοί θα πάρουν μοριοδότηση, έτσι.
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Όχι μόνο μοριοδότηση. Εμείς πιστεύουμε ότι θα προσληφθούν στη νέα εταιρεία, αλλά επειδή είναι δικαιολογημένος ο φόβος …
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Δεν θα προσληφθούν όλοι επ’ ουδενί.
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Μήπως δεν προσληφθούν, εμείς έχουμε ένα ειδικό πρόγραμμα σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ με το οποίο θα επιδοτείται όποιος τους προσλάβει εργοδότης με 25,00 € την ημέρα για 3 χρόνια και με την υποχρέωση να τους κρατήσει ακόμα ένα χρόνο και επομένως νομίζω και οι ίδιοι καταλαβαίνουν, ότι έχουν σιγουρέψει το μέλλον τους.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Κύριε Υπουργέ, προβλέπεται ότι η νέα εταιρεία όταν γίνει θα μετέχει υποχρεωτικά στους διαγωνισμούς για τα 34 δρομολόγια της άγονης γραμμής. Τι διασφαλίζει αυτό εν τέλει;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Κατ’ αρχήν να σας πω, εγώ είπα και στην συνέντευξη, το επαναλαμβάνω και σ’ εσάς, η πρόβλεψη αυτή αν θέλετε τεχνικά με καθαρά οικονομικούς όρους είναι και ως εκ περισσού, διότι αυτά είναι σήμερα και τα δρομολόγια που είναι τα σίγουρα κερδοφόρα της Ολυμπιακής, από τα λίγα κερδοφόρα της Ολυμπιακής.
Άρα ο ιδιώτης επενδυτής θα έπρεπε να είναι και αφελής να μην θέλει να συμμετάσχει στο διαγωνισμό. Να έχει και ένα σίγουρο κέρδος και να το χάσει.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Επομένως γιατί η ρήτρα αυτή;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Παρά ταύτα το προβλέπουμε για να υπάρχει σαφές το μήνυμα για όλους τους κακόπιστους ότι τα Νησιά μας θα είναι οπωσδήποτε καλυμμένα.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Εντάξει, αφού είναι κερδοφόρα θα υπήρχε ενδιαφέρον και από άλλους να μετέχουν όχι μόνον …
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Μα πάντοτε επιτρέπεται να συμμετέχει οποιοσδήποτε, αλλά λέμε ότι η συγκεκριμένη εταιρεία είναι υποχρεωμένη οπωσδήποτε να συμμετέχει στο διαγωνισμό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Χατζηδάκη πώς απαντάτε στις κατηγορίες των κομμάτων της αντιπολίτευσης, ότι επί τόσα χρόνια απαξιώνατε με δηλώσεις σας την Ολυμπιακή;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Απαντάμε κατ΄ αρχήν, ότι η Ολυμπιακή είναι σήμερα η μόνη κρατική αεροπορική εταιρεία σε ολόκληρη την Ευρώπη. Υπάρχουν κάποιες που είναι εν μέρει κρατικές, εν μέρει ιδιωτικές, όπως η «ALITALIA», η «AUSTRIAN» και αυτές αποκρατικοποιούνται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Την οποία την στήριξε την «ALITALIA» όμως ο Μπερλουσκόνι.
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Θέλω να υπενθυμίσω, ότι την αποκρατικοποίηση της «ALITALIA» την ξεκίνησε η Κεντροαριστερή Κυβέρνηση, στην ουσία σημαίνει…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι και εδώ το ΠΑΣΟΚ δεν είχε κάνει
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Πρώην Κομμουνιστές και Κομμουνιστές.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Ναι – ναι, είναι αλήθεια αυτό.
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Το δεύτερο που απαντούμε είναι, ότι η Ολυμπιακή είναι η μόνη εταιρεία στην Ευρώπη με τόσο μεγάλα προβλήματα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Και το τρίτο που απαντούμε είναι, ότι η Ολυμπιακή είναι η πιο ζημιογόνα αεροπορική εταιρεία σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Ναι, αλλά πριν τέσσερα χρόνια ακόμα ο Πρωθυπουργός από τη Θεσσαλονίκη είχε πει, κλείνει η Ολυμπιακή όπου να’ ναι. Δηλαδή κήρυξε, έδωσε το σήμα, το μήνυμα της καθολικής απαξίωσης, έτσι δεν είναι;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Εκείνο το οποίο έγινε είναι, ότι μετά και από, ξέρετε, την ευρύτερη αντίδραση που υπήρξε, θεωρήθηκε ότι θα έπρεπε να γίνει μια τελευταία προσπάθεια για να σωθεί η Ολυμπιακή. Πράγματι έγιναν ενέσεις …
Β.ΠΑΪΚΟΣ: Έγιναν;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Φάνηκαν και στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τη χθεσινή της τάξεως των 850 εκατομμυρίων ευρώ, έγινε η προσπάθεια αποκρατικοποίησης η παλιότερη για να πουληθεί η Ολυμπιακή ακριβώς έτσι όπως είναι σήμερα, δεν έγινε κατορθωτό να συμβεί κάτι τέτοιο, διότι οι επενδυτές φοβόντουσαν ότι θα κληρονομήσουν τα ελλείμματα, τις ζημιές και τα χρέη, καθώς υπήρχε η εκκρεμότητα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Και όταν εγώ ανέλαβα Υπουργός Μεταφορών μου είπε την πρώτη μέρα και μάλιστα ήταν σαν σήμερα ή σαν αύριο, κάτι τέτοιο, πέρσι ότι πρώτον, θα πρέπει να λύσεις το θέμα της Ολυμπιακής εξαντλώντας όλα τα διαπραγματευτικά περιθώρια που έχουμε στις Βρυξέλλες. Και δεύτερον, πρόσεξε με τους εργαζομένους να συμπεριφερθείς ανθρώπινα και χωρίς να τσιγκουνευτείς.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Δεν μου λέτε, κάνετε σήμερα μια μεταρρύθμιση, ίσως τη μοναδική μεταρρύθμιση που κάνει η Κυβέρνηση τον καιρό αυτό, την εποχή αυτή, το γενικότερο πολιτικό κλίμα το πάρα πολύ βαρύ πολιτικό κλίμα για την Κυβέρνηση δεν θεωρείτε ότι δεν σας βοηθάει;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Τι να σας πω. Με ρώτησαν και άλλοι συνάδελφοί σας αν το timing ήταν το καλύτερο ή το χειρότερο …
Β.ΠΑΪΚΟΣ: Όχι – όχι, το timing εντάξει, είσαστε υποχρεωμένος να το κάνετε τώρα. Αλλά αντικειμενικά δεν βαραίνει, δεν είσαστε σε ένα δυσμενές κλίμα, όλα αυτά θέλουν καλό κλίμα, δεν είστε ούτως ή άλλως σε ένα δυσμενές κλίμα;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Θα σας πω κάτι απολύτως από την καρδιά μου. Έχω τόσα προβλήματα σ’ αυτό το Υπουργείο να αντιμετωπίσω που ειλικρινά σας λέω, δεν προλαβαίνω να παρακολουθώ παρά πολύ λίγο το γενικότερο πολιτικό ….
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Καλά δεν σας πιστεύω, επειδή σας ξέρω, δεν σας πιστεύω και πολύ.
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Από πού να ξεκινήσει κανείς και που να τελειώσει, προβλήματα ...
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Έχετε – έχετε όντως. Αλλά δεν μπορεί να μην ξέρετε ότι σήμερα …
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τον Πολύδωρα δεν τον ακούσατε χθες, που είπε ο Πρωθυπουργός …
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Όχι, τα ακούω όλα αυτά, τα ακούω. Αλλά να σας πω, δεν τα σχολιάζω, διότι όταν είσαι σε ένα κόμμα σημαίνει, ότι πιστεύεις ότι αυτό το κόμμα μπορεί να προσφέρει περισσότερο από τα άλλα κόμματα στο κοινό καλό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, αν κάποιος αποτελεί βαρίδι για την πορεία του κόμματος, λένε κάποιοι ας πούμε και φιλοκυβερνητικές εφημερίδες, ότι ο κ. Ρουσόπουλος είναι βαρίδι. Εσείς τι λέτε, πρέπει να φύγει;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Όταν, λοιπόν, μπω εγώ και σ’ αυτή τη συζήτηση και αρχίζω κι εγώ να σχολιάζω, το μόνο το οποίο θα συμβεί είναι να συμβάλλω κι εγώ στο να μην πάει καλά η πορεία αυτού του κόμματος. Επομένως …
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με τον Πρωθυπουργό δεν έχετε μιλήσει καθόλου γι’ αυτά, δεν μπορείτε να του πείτε την άποψή σας έστω κατ’ ιδίαν, την έχετε πει;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Τώρα δεν μπορώ να λέω τι κουβεντιάζω με τον Πρωθυπουργό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Του την έχετε πει πάντως την άποψή σας για τα όσα συμβαίνουν;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Έχω τις απόψεις μου, να σας πω την αλήθεια, εγώ εκ των πραγμάτων σας είπα και από τα προβλήματα που έχω να αντιμετωπίσω εδώ πέρα, είμαι επικεντρωμένος στη δική μου δουλειά, είμαι καινούργιος Υπουργός, ξέρω ότι πρέπει να έχω ένα δείγμα γραφής, όποιο να είναι, καλό – κακό ό,τι μπορώ εν πάση περιπτώσει και ξέρω ότι στο τέλος θα κριθώ από το αποτέλεσμα. Και έτσι επικεντρώνομαι σ’ αυτό.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Μάλιστα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, τυχερός από μια άποψη.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Να είστε καλά, καλά ξεμπερδέματα.
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Να είστε καλά.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Σας ευχαριστώ πολύ.
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Καλημέρα.
Β. ΠΑΪΚΟΣ: Γεια σας.


Ευρωπαϊκή Επιτροπή
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Βρυξέλλες, 9 Οκτωβρίου 2013
Συγκεντρώσεις: η Επιτροπή εγκρίνει την εξαγορά της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας Olympic Air από την Aegean Airlines
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, βάσει του κανονισμού της ΕΕ για τις συγκεντρώσεις, την προτεινόμενη εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines, αμφότερες ελληνικές αεροπορικές εταιρείες. Από διεξοδική έρευνα της Επιτροπής προέκυψε ότι αν η Olympic Air δεν εξαγοραζόταν από την Aegean, θα αναγκαζόταν στο άμεσο μέλλον να παύσει να λειτουργεί λόγω οικονομικών δυσχερειών. Μόλις η Olympic σταματούσε την επιχειρηματική της δραστηριότητα, η Aegean θα καθίστατο η μοναδική εταιρεία πτήσεων εσωτερικού και θα αποκτούσε τα μερίδια αγοράς της Olympic. Ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως της συγκέντρωσης, η Olympic σύντομα θα έπαυε να υπάρχει ως ανταγωνίστρια της Aegean. Κατά συνέπεια, η συγκέντρωση δεν στρεβλώνει τον ανταγωνισμό, ο οποίος ούτως ή άλλως δεν θα υπήρχε.
Ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής και αρμόδιος για την πολιτική ανταγωνισμού, Xoακίν Αλμούνια δήλωσε σχετικά: «Είναι σαφές ότι, εξαιτίας της συνεχιζόμενης ελληνικής κρίσης και δεδομένης της ιδιαίτερα δύσκολης οικονομικής κατάστασης που αντιμετωπίζει, η Olympic θα ήταν αναγκασμένη, σε κάθε περίπτωση, να εγκαταλείψει την αγορά σύντομα. Ως εκ τούτου, εγκρίναμε τη συγκέντρωση δεδομένου ότι δεν έχει καμία πρόσθετη αρνητική επίπτωση στον ανταγωνισμό».
Η Επιτροπή εξέτασε τις επιπτώσεις της προτεινόμενης εξαγοράς στον ανταγωνισμό των επηρεαζόμενων αγορών όσον αφορά τις επιβατικές πτήσεις εσωτερικού. Η Aegean είναι ο πλησιέστερος ανταγωνιστής της Olympic στις αγορές αυτές στην Ελλάδα. Η Επιτροπή είχε εκφράσει αρχικά ανησυχίες και ξεκίνησε διεξοδική έρευνα τον Απρίλιο του 2013 (IP/13/361).
Εξαιτίας της ελληνικής κρίσης, η ζήτηση επιβατικών πτήσεων εσωτερικού με αναχώρηση από την Αθήνα μειώθηκε κατά 26%: από 6,1 εκατομμύρια επιβάτες το 2009 σε 4,5 εκατομμύρια το 2012. Η μείωση αυτή συνεχίστηκε και το πρώτο εξάμηνο του 2013 (6,3% μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος).
Επιπλέον, ο αριθμός των διαδρομών που εξυπηρετούν η Aegean και η Olympic μειώθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Όταν η Επιτροπή απαγόρευσε την προηγούμενη προσπάθεια της Aegean να εξαγοράσει την Olympic το 2011, οι εταιρείες εκτελούσαν ανταγωνιστικά δρομολόγια σε 17 διαδρομές, εκ των οποίων εννέα δημιουργούσαν προβλήματα ανταγωνισμού (βλ. IP/11/68). Σήμερα, η Aegean και η Olympic εκτελούν ανταγωνιστικά δρομολόγια σε επτά διαδρομές, εκ των οποίων οι ακόλουθες πέντε εξυπηρετούνται μόνον από αυτές: Αθήνα – Χανιά, Αθήνα – Μυτιλήνη, Αθήνα – Σαντορίνη, Αθήνα – Κέρκυρα (η Aegean εκτελεί δρομολόγια μόνο τον καλοκαίρι), Αθήνα – Κως (η Aegean εκτελεί δρομολόγια μόνο τον καλοκαίρι).
Η έρευνα αγοράς έδειξε ότι δεν είναι πιθανή η είσοδος άλλων αεροπορικών εταιρειών στο άμεσο μέλλον σε καμία από αυτές τις διαδρομές. Αυτό οφείλεται σε διάφορους λόγους: οι δυνητικοί ανταγωνιστές διαβλέπουν πιο κερδοφόρες ευκαιρίες αλλού, θεωρούν το κόστος εισόδου πολύ υψηλό ή παραμένουν εκτός της ελληνικής εγχώριας αγοράς εξαιτίας της δυσχερούς κατάστασης στην οποία βρίσκεται σήμερα η Ελληνική οικονομία.
Ωστόσο, η διεξοδική έρευνα της Επιτροπής έδειξε επίσης καθαρά ότι η Olympic είναι ούτως ή άλλως προβληματική επιχείρηση και ότι θα έπαυε σύντομα να λειτουργεί. Η Olympic δεν ήταν ποτέ κερδοφόρα μετά την ιδιωτικοποίησή της το 2009 και ελάμβανε έκτοτε σημαντική χρηματοδοτική στήριξη από τον μοναδικό της μέτοχο, την Marfin Investment Group («MIG»). Η διεξοδική ανάλυση των επιχειρηματικών προοπτικών της Olympic επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία είναι εξαιρετικά απίθανο να καταστεί κερδοφόρα στο άμεσο μέλλον, με οποιοδήποτε επιχειρηματικό σχέδιο. Η MIG είχε, συνεπώς, αποφασίσει να διακόψει τη στήριξη που παρείχε στην Olympic, αν αυτή δεν επωλείτο στην Aegean. Αυτό θα είχε βραχυπρόθεσμα ως αποτέλεσμα την οριστική παύση λειτουργίας της Olympic.
Επιπλέον, η έρευνα αγοράς επιβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει άλλος αξιόπιστος αγοραστής που να ενδιαφέρεται να αποκτήσει την Olympic εκτός από την Aegean. Επίσης δεν έχει εκδηλωθεί κανένα αξιόπιστο ενδιαφέρον για την απόκτηση των περιουσιακών στοιχείων της Olympic, συμπεριλαμβανομένου του εμπορικού της σήματος. Συνεπώς, το πιθανότερο σενάριο είναι ότι η μη πραγματοποίηση της σχεδιαζόμενης πράξης, θα είχε ως συνέπεια να τεθούν τα περιουσιακά στοιχεία της Olympic εκτός αγοράς.
Η Επιτροπή κατέληξε, επομένως, στο συμπέρασμα ότι οι τυχόν αρνητικές συνέπειες για τον ανταγωνισμό από την απομάκρυνση της Olympic ως ανεξάρτητου ανταγωνιστή δεν οφείλονται στη συγκέντρωση. Κατά συνέπεια, η συγκέντρωση είναι συμβατή με την εσωτερική αγορά και πρέπει να εγκριθεί.
Η πράξη κοινοποιήθηκε στην Επιτροπή στις 28 Φεβρουαρίου 2013.
Πληροφορίες για τις εταιρείες και τα προϊόντα
Η Aegean είναι ελληνική αεροπορική εταιρεία που εκτελεί αεροπορικές μεταφορές επιβατών και, σε πιο περιορισμένη κλίμακα, εμπορευματικές αερομεταφορές. Από το 1999, η Aegean πραγματοποιεί τακτικές πτήσεις εσωτερικού και διεθνείς πτήσεις μικρών αποστάσεων. Χρησιμοποιεί ως βάση τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Σήμερα εξυπηρετεί περίπου 50 προορισμούς μικρών αποστάσεων εξωτερικού και εσωτερικού. Η Aegean είναι μέλος της Star Alliance.
Η Ολυμπιακή είναι ελληνική αεροπορική εταιρεία μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων. Όπως και η Aegean, η Olympic χρησιμοποιεί ως βάση τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και εξυπηρετεί σήμερα περίπου 30 προορισμούς μικρών αποστάσεων, κυρίως εντός της Ελλάδας. Η Olympic δεν ανήκει σε καμία συμμαχία αεροπορικών εταιρειών.
Κανόνες και διαδικασίες για τον έλεγχο των συγκεντρώσεων
Η Επιτροπή έχει καθήκον να ελέγχει τις συγκεντρώσεις και τις εξαγορές μεταξύ επιχειρήσεων με κύκλο εργασιών που υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο κατώτατο όριο (βλ. άρθρο 1 του κανονισμού συγκεντρώσεων) και να προλαμβάνει τις συγκεντρώσεις που θα παρεμπόδιζαν σημαντικά την άσκηση αποτελεσματικού ανταγωνισμού στον ΕΟΧ ή σε σημαντικό τμήμα αυτού.
Οι περισσότερες κοινοποιούμενες συγκεντρώσεις δεν εγείρουν προβλήματα ανταγωνισμού και εγκρίνονται μετά από τυπική εξέταση. Από τη στιγμή της κοινοποίησης μιας πράξης, η Επιτροπή διαθέτει εν γένει 25 συνολικά εργάσιμες ημέρες για να αποφασίσει αν θα την εγκρίνει (φάση I) ή θα ξεκινήσει έρευνα σε βάθος (φάση II). Τη στιγμή αυτή δεν βρίσκεται σε εξέλιξη άλλη έρευνα στη φάση II.
Περισσότερες πληροφορίες θα είναι διαθέσιμες στον ιστότοπο τουανταγωνισμού στο δημόσιο μητρώο υποθέσεων της Επιτροπής με αριθμό υπόθεσης M.6796.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου