11 Μαρτίου 2015

ΒΡΕΧΕΙ ΚΙΝΕΖΙΚΑ ΔΙΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΚΡΑΤΑΜΕ ΟΜΠΡΕΛΑ !!!


ΒΡΕΧΕΙ ΚΙΝΕΖΙΚΑ ΔΙΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΚΡΑΤΑΜΕ ΟΜΠΡΕΛΑ !!!
Κλάσμα και μάλιστα μικρό της κινεζικής επενδυτικής δραστηριότητας στην Ευρώπη είναι οι τοποθετήσεις στην Ελλάδα σύμφωνα με στοιχεία του European Council on Foreign Relations που δόθηκαν στην δημοσιότητα !!!


Την προηγούμενη τριετία (2010-2012) η Βρετανία δέχτηκε πάνω από 160 δισεκατομμύρια δολάρια άμεσων κινεζικών επενδύσεων ενώ η Γερμανία σχεδόν 90 δισεκατομμύρια. Η Γαλλία είδε εισροές της τάξης των 120 δισεκατομμυρίων δολαρίων και η Ισπανία προσέγγισε τα 80 δισεκατομμύρια. Ιρλανδία, Πολωνία, Ιταλία και Τσεχία είδαν επίσης επενδύσεις δεκάδων δισεκατομμυρίων.
Την ίδια ώρα η Ελλάδα σύμφωνα με άλλες πηγές υπολογίζεται πως έχει δεχτεί άμεσες κινεζικές επενδύσεις ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ αλλά σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα παρά το γεγονός ότι το κινεζικό ενδιαφέρον είναι δεδομένο, επίσημο και εστιάζεται σε υποδομές και ακίνητα.

Η υστέρηση της Ελλάδας στην απορρόφηση επενδύσεων από την ραγδαία αναπτυσσόμενη και εξωστρεφή κινεζική οικονομία αποδίδεται στις καθυστέρησες στην διαδικασία αποκρατικοποιήσεων αλλά και στην ευρύτερη πολιτική και οικονομική αστάθεια της τελευταίας πενταετίας.

Και όμως η εξάπλωση των κινεζικών συμφερόντων στην Ευρώπη αποκαλύπτει τη σημασία του "θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού" που το Πεκίνο επιχειρεί να ανοίξει δια του Πειραιά για τις κινεζικές εξαγωγές.

Ο Πειραιάς μπορεί να είναι η πύλη αλλά το κινεζικό προγεφύρωμα στην Ευρώπη έχει πολλές ακόμα επάλξεις. Τα σχέδια του Πεκίνου για την Ελλάδα περιλαμβάνουν επενδύσεις σε Θριάσιο, άλλα εμπορευματικά κέντρα και κέντρα διανομής, ακίνητα, συμμετοχή στον μέχρι πρότινος διαγωνισμό για την πώληση του 67,7% της ΟΛΠ ΑΕ και συμμετοχή σε έργα όπως το υπό προκήρυξη νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου

Και αλλά έργα εμφανίζονται στην ατζέντα των κινέζων όπως αυτό για το Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου όπως και το ενδιαφέρον της Shenzhen Airport μαζί με την Friedmann Pacific Asset Management Limited για την απόκτηση συμμετοχής στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Παράλληλα κινεζικές κατασκευαστικές εταιρείες έχουν εμφανιστεί στους διαγωνισμούς για τις υπεργολαβίες του αγωγού TAP ενώ σημαντικό είναι το ενδιαφέρον και για τουριστικά ακίνητα και δραστηριότητες.

Η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας δεν επιτρέπει την πολυτέλεια να χαθεί αυτή η ευκαιρία σημειώνουν παράγοντες της αγοράς που απεύχονται περεταίρω καθυστερήσεις στην διαμόρφωση των συνθηκών που θα επιτρέψουν να αυξηθούν οι άμεσες ξένες επενδύσεις από την Κίνα στην Ελλάδα.

Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου