Συνάντηση Τσίπρα-Λαφαζάνη-Μίλερ: Σε καλό δρόμο οι συζητήσεις για τον αγωγό
Ολοκληρώθηκαν οι επαφές του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και του υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτη Λαφαζάνη με τον επικεφαλής της Gazprom Αλεξέι Μίλερ.
Πηγές που μετείχαν στις συναντήσεις ανέφεραν ότι συμφωνήθηκε η σύσταση ομάδας εργασίας για την προώθηση του αγωγού μεταφοράς ρωσικού αερίου μέσω Ελλάδας προς την Ευρώπη, τον καθορισμό του χρονοδιαγράμματος και ενός "οδικού χάρτη" που θα περιγράφει τις αρμοδιότητες κάθε πλευράς. Δεν απέκλεισαν επίσης την υπογραφή σχετικής συμφωνίας.
Εξερχόμενος από το Μέγαρο Μαξίμου, ο κ. Μίλερ ανέφερε πως ο αγωγός θα γίνει με "κοινοπραξία με ιδιώτες και ευρωπαϊκές εταιρείες βάσει κοινοτικού δικαίου".
Στάθηκε στο ότι ο κόμβος μεταφοράς θα διακινεί πάνω από 47 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου και στο ότι "η Ελλάδα θα έχει όφελος από αυτή τη συμφωνία".
Υπογράμμισε ωστόσο πως η λειτουργία του αγωγού θα γίνει το 2019 εφόσον πάντα, προκύψει τελική συμφωνία.
Από τη δική του μεριά ο κ. Λαφαζάνης είπε:
"Η συνεργασία στον ενεργειακό τομέα μεταξύ Ελλάδας και Ρωσίας έχει ιδιαίτερη σημασία για εμάς. Συνεχίζουμε τις συζητήσεις και ελπίζουμε σύντομα να καταλήξουμε σε συμφωνία που θα έχει οφέλη για τον ελληνικό λαό. Μια δυνατή ελληνορωσική σχέση μπορεί να αλλάξει την εικόνα στην περιοχή μας και στον ευρωπαϊκό χώρο. Δεν υπογράφουμε τίποτα σήμερα, συνεχίζουμε τις συζητήσεις".
"Δεν μπορεί να υπάρχει αντίρρηση από την Ε.Ε. γιατί όλα γίνονται βάσει Κοινοτικού Δικαίου. Η Ε.Ε. έχει δώσει άδεια για τον TAP, αντιστοίχως πρέπει να εγκρίνει και αυτόν τον αγωγό που θα είναι στα πλαίσια του Κοινοτικού Δικαίου", κατέληξε ο κ. Λαφαζάνης.
Η κατασκευή του ελληνικού τμήματος αγωγού από τα ελληνοτουρκικά σύνορα έως τα σύνορα με τη FYROM συνεπάγεται μια επένδυση ύψους 2 δισ. ευρώ που θα δημιουργήσει 2.000 νέες θέσεις εργασίας.
Στα οφέλη για τη χώρα - όπως επισημαίνει το ΥΠΑΠΕΝ - περιλαμβάνονται ακόμη μειώσεις στην τιμή του φυσικού αερίου για την ελληνική αγορά, ανάδειξη της Ελλάδας σε κόμβο φυσικού αερίου με αποτέλεσμα την ανάπτυξη ανταγωνισμού, περιορισμός ή εξάλειψη της οφειλής που προκύπτει από τη ρήτρα "take or pay" που προβλέπει την πληρωμή του αντιτίμου για συγκεκριμένες ποσότητες αερίου, ακόμη και αν αυτές δεν καταναλώθηκαν (όπως συνέβη στη χώρα μας όπου οι καταναλώσεις μειώθηκαν λόγω κρίσης), δυνατότητα άμεσης οικονομικής συνδρομής από τη Ρωσία έναντι των εσόδων που θα έχει το Δημόσιο μετά το 2019 οπότε προγραμματίζεται η λειτουργία του αγωγού και ακόμη συμμετοχή ρωσικών εταιριών στους διαγωνισμούς για έρευνες υδρογονανθράκων στο Ιόνιο και το νότιο Κρητικό πέλαγος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου