20 Ιανουαρίου 2014

Ο δρόμος φάντασμα που έχει βυθιστεί 3 φορές και στοίχισε 37.000.000 ευρώ. Φυλακή θα πάει κανένας; (φωτό)

Ο δρόμος φάντασμα που έχει βυθιστεί 3 φορές και στοίχισε 37.000.000 ευρώ. Φυλακή θα πάει κανένας; (φωτό)



Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «αμαρτωλό έργο» αλλά θα ήταν δύσκολο να αποδοθεί η ηθική και φυσική αυτουργία του αμαρτήματος στο υπεύθυνο πρόσωπο.

Ας το αποκαλέσουμε λοιπόν το «έργο της διολίσθησης» μιας και βασική, γεωλογική αιτία είναι η πλάκα διολίσθησης που βρίσκεται κάτω από το έργο αλλά και κάτω από τις πολιτικές και τεχνικές ευθύνες.



Ο λόγος για τον δρόμο που είχε τη φιλοδοξία να παρακάμψει τους Βουτιάνους… Ένα δαπανηρό έργο που δεν έχει ολοκληρωθεί και απ’ ότι φαίνεται θα αργήσει να αποδοθεί σε χρήση. Ένα έργο θερινό, αφού τον χειμώνα «κινείται» και καταπίνει εκατομμύρια ευρώ.



‘Ένα έργο που ενώ δεν έχει δοθεί στην κυκλοφορία έχει στοιχίσει ήδη πάνω από 37.000.000 ευρώ.



Για το έργο αυτό πρωτομάθαμε από την Γ.Γ. της Περιφέρειας κ. Αβούρη. Την ίδια εποχή οι κάτοικοι της περιοχής, που γνώριζαν την ιδιαιτερότητα των εδαφών χωρίς να έχουν σπουδάσει, διαβεβαίωναν ότι δεν θα ολοκληρωθεί ποτέ.



Πέρασαν από τότε οι Γ.Γ. της Περιφέρειας Αγγελόπουλος, Χατζημιχάλης και Τατούλης και το έργο δεν έχει δοθεί ακόμα σε χρήση, ώστε να εξυπηρετείται η τουριστική κίνηση της Λακωνίας. Γράφουμε τουριστική γιατί οι αρμόδιοι της παραγωγικής, διαμετακομιστικής κι εμπορικής δραστηριότητας θεωρούν ότι από τη νέα χάραξη δεν εξυπηρετούνται. Αντιθέτως!



Το έργο, έχει εγκαινιαστεί δύο φορές. Έχει καταρρεύσει 3 φορές. Συνεπώς αναμένονται εγκαίνια.

Την αρχική μελέτη έκανε το Γραφείο Θεοδωρόπουλου – Αλαβάνου – Ευαγγελάτου. Η μελέτη, σύμφωνα με το ρεπορτάζ ήταν πλήρης αφού υποδείκνυε στον εργολάβο την κρισιμότητα των σημείων όπου υποχρεωτικά έπρεπε να χρησιμοποιηθεί χώμα «φερτό» και υγιές προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ακαταλληλότητα των εδαφών.

Το έργο εκτέλεσε, μάλλον με κακό τρόπο, η εταιρεία Χάρη Παπαμανώλη (εταιρεία που έχει αναλάβει μέρος του οδικού έργου Γύθειο – Αρεόπολη – Γερολιμένας). Το έργο επέβλεπε από την Περιφέρεια (ΔΕΚΕ) ο κ. Γ. Κωστόγιαννης (Ο επιβλέπων το Σκούρα – Πυρί). Προφανώς διέφυγε της προσοχής των ελεγκτών (κακή επίβλεψη) ότι δεν απομακρύνθηκε το σαθρό χώμα, δεν αντικαταστάθηκε από υγιές αλλά αντιθέτως χρησιμοποιήθηκε το ίδιο το υλικό εκσκαφής από την περιοχή προκειμένου, προφανώς για να πέσει το κόστος σε χρήμα και χρόνο.



Αποτέλεσμα: Το έργο βυθίζεται σε αρκετά σημεία. Άλλωστε η περιοχή ονομάζεται «βυθισμένο χωριό» αλλά κανείς δεν το λογαριάζει… Ο Γ.Γ. της Περιφέρειας Χατζηγιάννης (Κυβέρνηση ΠαΣοΚ) προχωρά σε μελέτη επισκευής από το Γραφείο Σωτηρόπουλου η οποία κοστίζει 800.000 ευρώ για έργο προϋπολογισμού (επιπλέον) 26.000.000 ευρώ. Ο Περιφερειάρχης επιχειρεί να δώσει μια πειστική απάντηση στην Λακωνική κοινωνία που έβλεπε άλλο ένα οδικό έργο να καταρρέει… και σκανδαλιζόταν. Δεν προλαβαίνει.

Η εκλεγμένη Περιφέρεια Τατούλη αναλαμβάνει τη Διοίκηση. Δεν προχωρά στη μελέτη επισκευής Χατζημιχάλη. Κάνει νέα μελέτη για επισκευή του προβλήματος συνολικού προϋπολογισμού 2.600.000 ευρώ. Την μελέτη πραγματοποιεί ο Τοπογράφος Μηχανικός (!) Λυμπεράκης. Η εργολαβία γίνεται στα κρίσιμα σημεία και σε νέα ύποπτα σημεία. Συνολικά 9 σημεία. Το ένα σημείο, λόγω κακής μελέτης, βυθίζεται και πάλι. Είναι το σημείο που βλέπετε στις φωτογραφίες. Εδώ η μελέτη είναι και πάλι ελλιπής. Δεν οδηγεί τους εργολάβους (ΤΡΙΤΩΝ υποβοηθούμενη από ΚΑΣΤΑΤ) και τους υπεργολάβους (Θεοδωρόπουλο, Λιόκαυτο, Μπορέτο, Παπαδάκο) σε υγιές έδαφος εκτιμώντας ότι το έδαφος μπορεί να αντέξει. (Δεν γίνονται γεωτρήσεις που θα έδειχναν το πρόβλημα). Οι υπεργολάβοι, υλοποιώντας την μελέτη τοποθετούν ζαρζανέτ (συρματοκιβώτια), σχεδόν επιφανειακά, με αποτέλεσμα το εγκαινιασμένο έργο να βυθιστεί και πάλι…

Η Περιφέρεια επανέρχεται με νέο κονδύλι 800.000 ευρώ, και νέα μελέτη, πάλι από το Γραφείο Λυμπεράκη, προκειμένου να διορθώσει το πρόβλημα μετατοπίζοντας ανατολικά τον άξονα του δρόμου, για να αποφευχθεί το κρίσιμο σημείο.

Η συγκεκριμένη εργολαβία βρίσκεται σε εξέλιξη.

Στις φωτογραφίες (15/1/14) φαίνονται καθαρά τα συρματοκιβώτια τοποθετημένα πάνω σε σαθρό έδαφος από την προηγούμενη άστοχη επέμβαση των 3.000.000 εκατ. περίπου.

Ο δρόμος είναι κλειστός. Η Λακωνία στερείται όχι μόνο ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο αλλά και το συγκριτικό πλεονέκτημα της εύκολης, ασφαλούς και σύντομης πρόσβασης. Ο τόπος έχει υποστεί ήδη ζημιά, μέσα σε ένα εσωτερικό ανταγωνιστικό περιβάλλον στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.

Τώρα ο πανάκριβος δρόμος που ξεπέρασε σε προϋπολογισμό τα 37.000.000 ευρώ είναι χρήσιμος για την εξειδίκευση και πρακτική εξάσκηση μελετητών μηχανικών και τοπογράφων αλλά και εργολάβων κάθε κατηγορίας και προέλευσης. Αποτελεί δε μια εξαιρετική πίστα για σύγχρονα σπορ όπως το Drift Drike.

Οι Λάκωνες πολίτες ευχαριστούν θερμά… τους 4 Περιφερειάρχες Πελοποννήσου Αβούρη, Αγγελόπουλο, Χατζημιχάλη και Τατούλη για την προσπάθεια… που κρατά ακομα τον Νομό αποκλεισμένο.


notospress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου