ΟΥΤΕ ΣΤΟ ΤΑΤΖΙΚΙΣΤΑΝ! ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΗΣ ΜΕΘΟΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΚΛΙΝΙΚΕΣ – ΧΑΣΑΠΙΚΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΕ “ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ”!
ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΠΡΩΤΟ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΟΛΥΜΠΙΑ ΜΕ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ, ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΑΝΑΤΑΡΑΞΕΙΣ.
«Ανοίγουν» παράθυρο τα συμφέροντα για άδεις βάσει όσων ίσχυαν πριν 50 χρόνια
Περίεργες μεθοδεύσεις με οσμή σκανδάλου στον χώρο της Υγείας. Με Σχέδιο Νόμου για το Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας ΠΕΔΥ, με το άρθρο 37 δίνεται η δυνατότητα επαναλειτουργίας ιδιωτικών κλινικών με την επαναφορά νόμων που ίσχυαν πριν από 50 χρόνια.
Η παροχή υγείας από τον ιδιωτικό τομέα βρίσκεται εν κινδύνω αφού ανοίγει ένα τεράστιο παράθυρο υποβάθμισης των προσφερόμενων υπηρεσιών. Επί της ουσίας πέρα από το γεγονός ότι πλήττονται οι υγιείς κλινικές που λειτουργούν με αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις (Ν. 517/91), σύμφωνα με τις σύγχρονες ευρωπαϊκές αντιλήψεις, η «οσμή
σκανδάλου» αφορά στις υπόγειες διαδρομές – ρουσφέτια για εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων.
Ποιος «ισχυρός» και του πολιτικού χώρου της χώρας κρύβεται πίσω από τις δύο «κλινικές» στην Κρήτη και στα Βόρεια Προάστια της Αθήνας που ωφελούνται.
Το νομοσχέδιο συζητείται σήμερα στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή και λογικά δεν θα «περάσει» καθώς το επίμαχο άρθρο έχει ήδη ξεσηκώσει θύελλα. Όμως γύρω από το συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου για το Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας και τι έγινε στο παρασκήνιο απαιτείται να ριχθεί φως.
Η επίμαχη διάταξη
Στην παράγραφο 2 του άρθρου 7 αναφέρεται ότι η έκδοση της νέας άδειας λειτουργίας των κλινικών αυτών θα γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 41 παρ. 1, 2 και 3 του 3918/2011 (ΦΕΚ 31/Α).
1. Η διάταξη αυτή βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με την ισχύουσα νομοθεσία με βάση την οποία:
α. Μετά από 10 συνεχείς παρατάσεις, (Νόμοι 2920/01, 2955/01, 3106/03, 3204/04, 3252/04, 3305/05, 3402/05, 3527/07, 3627/07, και 3730/08), η προθεσμία υποβολής για ένταξη στις διατάξεις του ΠΔ/235/00 ΕΛΗΞΕ στις 30.06.2009.
2. Ενώ στην αρχή αναφέρεται σε όσες υπήχθησαν στις διατάξεις του ΠΔ 235/00 στη συνέχεια αναφέρει και όσες δεν υπήρχαν.
3. Στις 16.12.2008 το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους με την 577/2008 (Συν.1) αριθμό γνωμοδότησης , η οποία έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό Υγείας, όπως έχει ενημερώσει η Γενική Δ/νση Υγείας με το υπ’ αρ. Υ4ε/143368/08 έγγραφό της (Συν. 2) αναφέρεται ότι μετά τον χρόνο προσαρμογής η οποιαδήποτε επέκταση ή νέα άδεια ίδρυσης και λειτουργίας, πρέπει να εκδίδεται με την τήρηση των αυστηρότερων προϋποθέσεων του ΠΔ 517/1991.
4. Το Υπουργείο Υγείας το 2008 (23.06.2008) με το υπ’ αρ. Υ4ε/82204 έγγραφο της Δ/νσης Ανάπτυξης Μονάδων Υγείας, (Συν. 3), ενημερώνει Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση ότι μετά από τον χρόνο προσαρμογής του άρθρου 19 του ΠΔ 235/00 η οποιαδήποτε επέκταση θα διέπεται από τις διατάξεις του ΠΔ 517/91. Επίσης στις 08.07.2009 με έγγραφο της Δ/νσης Ανάπτυξης Μονάδων Υγείας αρ. πρ. Υ4ε/οικ.93499 (Συν. 4) γνωστοποιεί σε όλες τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις ότι μετά την 577/2008 γνωμάτευση του Β’ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ότι για οποιοδήποτε είδος επέκτασης των κλινικών του λειτουργούσαν με βάση τα ΒΔ 451/62 και 521/63 ακόμη και αν έχουν προσαρμοσθεί στο ΠΔ235/00 απαιτείται νέα άδεια λειτουργίας η οποία εκδίδεται με τις διατάξεις του 517.
5. Το άρθρο 41 του Ν 3918/2011 (Α/31) (Συν. 5) αναφέρεται στις κλινικές που έχουν ήδη ενταχθεί στις διατάξεις του ΠΔ 235/00 και ΠΔ 198/07 και όχι σε εκείνες που για τον οποιοδήποτε λόγο δεν έχουν ενταχθεί. Επομένως η οποιαδήποτε επέκταση ή αναμόρφωση της άδειας αφορά και υλοποιείται με βάση τα τμήματα και τον αριθμό κλινών που αναφέρεται στην εκδοθείσα άδεια με το ΠΔ 235/00 και δεν μπορούν να ληφθούν υπόψη τα όσα αναφέρονται σε άδειες που έχουν εκδοθεί με βάση τα Β.Δ.451/1962 και 521/1963.
Αθέμιτος ανταγωνισμός
6. Η προτεινόμενη διάταξη δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό διότι:
a. Κλινικές υποχρεώθηκαν να επενδύσουν με τις προδιαγραφές του ΠΔ 517/91 παρά το γεγονός ότι διέθεταν τέτοιου είδους άδειες.
b. Οι κλινικές που προσαρμόσθηκαν με το ΠΔ 235/00 έχουν περιορισμένο ποσοστό αύξησης των κλινών και τμημάτων, για μια μόνο τροποποίηση.
Το Υπουργείο Υγείας θα πρέπει τηρώντας την ισονομία, δεοντολογία και ηθική, να αποσύρει την διάταξη και εάν οι δεσμεύσεις είναι πολύ ισχυρές, η έκδοση των αδειών να γίνεται με βάση το ΠΔ 517/91.
Έχουν κάνει επενδύσεις
Στην Ελλάδα βάσει του Ν.517/91 όποιος επιθυμεί μπορεί να υποβάλει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για να του εκδοθεί η άδεια ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικής Κλινικής, που θεσπίζει αυστηρές προδιαγραφές σε κτιριακή υποδομή, σε ιατρικό εξοπλισμό και προσωπικό προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και ασφαλώς μεγαλύτερες επενδύσεις σε εξοπλισμούς, κτιριακές εγκαταστάσεις και Νοσηλευτικό προσωπικό. Με την προτεινόμενη τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο θέλουν να έρθει η Δημόσια υγεία όπως προσφερόταν πριν 50 χρόνια προς όφελος βέβαια όχι του κοινωνικού συνόλου.
Εδώ πρέπει να τονισθεί ότι το Νομικό συμβούλιο του Κράτους με απόφασή του το έτος 2008 την οποία έκανε αποδεκτή, ο Υπουργός απέρριψε παρόμοιο αίτημα.
DEALNEWS
«Ανοίγουν» παράθυρο τα συμφέροντα για άδεις βάσει όσων ίσχυαν πριν 50 χρόνια
Περίεργες μεθοδεύσεις με οσμή σκανδάλου στον χώρο της Υγείας. Με Σχέδιο Νόμου για το Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας ΠΕΔΥ, με το άρθρο 37 δίνεται η δυνατότητα επαναλειτουργίας ιδιωτικών κλινικών με την επαναφορά νόμων που ίσχυαν πριν από 50 χρόνια.
Η παροχή υγείας από τον ιδιωτικό τομέα βρίσκεται εν κινδύνω αφού ανοίγει ένα τεράστιο παράθυρο υποβάθμισης των προσφερόμενων υπηρεσιών. Επί της ουσίας πέρα από το γεγονός ότι πλήττονται οι υγιείς κλινικές που λειτουργούν με αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις (Ν. 517/91), σύμφωνα με τις σύγχρονες ευρωπαϊκές αντιλήψεις, η «οσμή
σκανδάλου» αφορά στις υπόγειες διαδρομές – ρουσφέτια για εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων.
Ποιος «ισχυρός» και του πολιτικού χώρου της χώρας κρύβεται πίσω από τις δύο «κλινικές» στην Κρήτη και στα Βόρεια Προάστια της Αθήνας που ωφελούνται.
Το νομοσχέδιο συζητείται σήμερα στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή και λογικά δεν θα «περάσει» καθώς το επίμαχο άρθρο έχει ήδη ξεσηκώσει θύελλα. Όμως γύρω από το συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου για το Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας και τι έγινε στο παρασκήνιο απαιτείται να ριχθεί φως.
Η επίμαχη διάταξη
Στην παράγραφο 2 του άρθρου 7 αναφέρεται ότι η έκδοση της νέας άδειας λειτουργίας των κλινικών αυτών θα γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 41 παρ. 1, 2 και 3 του 3918/2011 (ΦΕΚ 31/Α).
1. Η διάταξη αυτή βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με την ισχύουσα νομοθεσία με βάση την οποία:
α. Μετά από 10 συνεχείς παρατάσεις, (Νόμοι 2920/01, 2955/01, 3106/03, 3204/04, 3252/04, 3305/05, 3402/05, 3527/07, 3627/07, και 3730/08), η προθεσμία υποβολής για ένταξη στις διατάξεις του ΠΔ/235/00 ΕΛΗΞΕ στις 30.06.2009.
2. Ενώ στην αρχή αναφέρεται σε όσες υπήχθησαν στις διατάξεις του ΠΔ 235/00 στη συνέχεια αναφέρει και όσες δεν υπήρχαν.
3. Στις 16.12.2008 το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους με την 577/2008 (Συν.1) αριθμό γνωμοδότησης , η οποία έγινε αποδεκτή από τον Υπουργό Υγείας, όπως έχει ενημερώσει η Γενική Δ/νση Υγείας με το υπ’ αρ. Υ4ε/143368/08 έγγραφό της (Συν. 2) αναφέρεται ότι μετά τον χρόνο προσαρμογής η οποιαδήποτε επέκταση ή νέα άδεια ίδρυσης και λειτουργίας, πρέπει να εκδίδεται με την τήρηση των αυστηρότερων προϋποθέσεων του ΠΔ 517/1991.
4. Το Υπουργείο Υγείας το 2008 (23.06.2008) με το υπ’ αρ. Υ4ε/82204 έγγραφο της Δ/νσης Ανάπτυξης Μονάδων Υγείας, (Συν. 3), ενημερώνει Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση ότι μετά από τον χρόνο προσαρμογής του άρθρου 19 του ΠΔ 235/00 η οποιαδήποτε επέκταση θα διέπεται από τις διατάξεις του ΠΔ 517/91. Επίσης στις 08.07.2009 με έγγραφο της Δ/νσης Ανάπτυξης Μονάδων Υγείας αρ. πρ. Υ4ε/οικ.93499 (Συν. 4) γνωστοποιεί σε όλες τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις ότι μετά την 577/2008 γνωμάτευση του Β’ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ότι για οποιοδήποτε είδος επέκτασης των κλινικών του λειτουργούσαν με βάση τα ΒΔ 451/62 και 521/63 ακόμη και αν έχουν προσαρμοσθεί στο ΠΔ235/00 απαιτείται νέα άδεια λειτουργίας η οποία εκδίδεται με τις διατάξεις του 517.
5. Το άρθρο 41 του Ν 3918/2011 (Α/31) (Συν. 5) αναφέρεται στις κλινικές που έχουν ήδη ενταχθεί στις διατάξεις του ΠΔ 235/00 και ΠΔ 198/07 και όχι σε εκείνες που για τον οποιοδήποτε λόγο δεν έχουν ενταχθεί. Επομένως η οποιαδήποτε επέκταση ή αναμόρφωση της άδειας αφορά και υλοποιείται με βάση τα τμήματα και τον αριθμό κλινών που αναφέρεται στην εκδοθείσα άδεια με το ΠΔ 235/00 και δεν μπορούν να ληφθούν υπόψη τα όσα αναφέρονται σε άδειες που έχουν εκδοθεί με βάση τα Β.Δ.451/1962 και 521/1963.
Αθέμιτος ανταγωνισμός
6. Η προτεινόμενη διάταξη δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό διότι:
a. Κλινικές υποχρεώθηκαν να επενδύσουν με τις προδιαγραφές του ΠΔ 517/91 παρά το γεγονός ότι διέθεταν τέτοιου είδους άδειες.
b. Οι κλινικές που προσαρμόσθηκαν με το ΠΔ 235/00 έχουν περιορισμένο ποσοστό αύξησης των κλινών και τμημάτων, για μια μόνο τροποποίηση.
Το Υπουργείο Υγείας θα πρέπει τηρώντας την ισονομία, δεοντολογία και ηθική, να αποσύρει την διάταξη και εάν οι δεσμεύσεις είναι πολύ ισχυρές, η έκδοση των αδειών να γίνεται με βάση το ΠΔ 517/91.
Έχουν κάνει επενδύσεις
Στην Ελλάδα βάσει του Ν.517/91 όποιος επιθυμεί μπορεί να υποβάλει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για να του εκδοθεί η άδεια ίδρυσης και λειτουργίας Ιδιωτικής Κλινικής, που θεσπίζει αυστηρές προδιαγραφές σε κτιριακή υποδομή, σε ιατρικό εξοπλισμό και προσωπικό προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και ασφαλώς μεγαλύτερες επενδύσεις σε εξοπλισμούς, κτιριακές εγκαταστάσεις και Νοσηλευτικό προσωπικό. Με την προτεινόμενη τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο θέλουν να έρθει η Δημόσια υγεία όπως προσφερόταν πριν 50 χρόνια προς όφελος βέβαια όχι του κοινωνικού συνόλου.
Εδώ πρέπει να τονισθεί ότι το Νομικό συμβούλιο του Κράτους με απόφασή του το έτος 2008 την οποία έκανε αποδεκτή, ο Υπουργός απέρριψε παρόμοιο αίτημα.
DEALNEWS
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου